واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه واشنگتن پست نوشت: پس از آن که سناتور چاک شومر مخالفت خود را با توافق هسته ای باراک اوباما اعلام کرد، کاخ سفید در اقدامی متقابل تاکید کرد اگر این سناتور دموکرات به جلوگیری از تصویب توافق هسته ای ایران کمک کند، حمایت لازم را برای رهبری حزب دموکرات در سنا در سال 2016 از دست خواهد داد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم دیوید ناکامورا افزود: این واکنش یکی دیگر از تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای تضمین تصویب توافقی بود که از نظر وی دستاوردی بزرگ محسوب می شود و می تواند به تامین دوباره امنیت منطقه بحران زده خاور میانه [غرب آسیا] کمک کند.

کاخ سفید و متحدان آن با اطمینان می گویند که مخالفت شومر برای جلوگیری از تصویب توافق ایران کافی نیست. مشاوران دموکرات سنا گفتند 15 عضو ارشد حزب حمایت خود را از این توافق اعلام کرده اند و شومر تنها فردی است که با آن مخالف است.
هر دو طرف معتقدند با آغاز تعطیلات دو هفته ای باراک اوباما بحث درمورد توافق هسته ای ایران وارد یک دوره بلاتکلیفی می شود. انتظار می رود نمایندگان کنگره که برای تعطیلات به ایالت های خود می روند با رای دهندگان حوزه انتخابیه خود که با توافق مخالفند و برخی از گروه های یهودی آمریکایی که هزینه زیادی برای مقابله با این توافق متقبل شده اند، مواجه شوند.

هرچند شومر بیان داشته است که دیگران را به مخالفت با توافق ایران تشویق نخواهد کرد، کاخ سفید در صدد تضعیف موضع وی بر آمد و به حمایت وی از جنگ عراق در سال 2003 اشاره کرد.
باوجود واکنش کاخ سفید شومر همچنان از حمایت گسترده همقطاران خود برخوردار است و هیچ نشانی از آن وجود ندارد که رهبری وی بر گروه اقلیت سنا در خطر باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =