تسنیم نوشت:

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست بررسی توافق وین گفت برای اینکه از مشکل دوران بعد از اوباما جلوگیری کنیم در خود توافق بندی گنجانده شده که بر اساس آن برداشته شدن تحریم‌ها به صورت مستمر خواهد بود.

به گزارش تسنیم، معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز در نشست بررسی توافق وین گفت ما از ابتدای مذاکرات تاکید داشتیم بر اینکه این توافق به شخص متکی نباشد، یعنی دولت ایران با شش دولت و نماینده اتحادیه اروپا به توافق می‌رسد.

مجید تخت روانچی افزود: اینکه در اجرا ممکن است با مشکلاتی مواجه شود طبیعی است و حتی در خود توافق هم کمیسیونی را تدوین کرده‌ایم که در صورت بروز مشکل وارد عمل خواهد شد.

وی گفت: اما اصل در مذاکرات این بود که به توافقی قابل اجرا و خوب دست پیدا کنیم و ما برای اینکه از مشکل دوران بعد از اوباما جلوگیری کنیم در خود توافق بندی گنجانده شده که بر اساس آن برداشته شدن تحریم‌ها به صورت مستمر خواهد بود. به این صورت که نفر بعدی نمی‌تواند رفع تحریم ها را لغو کند، در برجام دولت آمریکا متعهد است که لغو تحریم‌ها را به صورت مستمر اجرا کند.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: قطعنامه شورای امنیت طبیعتا یک وظیفه مضاعفی را برای  همه ایجاد می کند تا برجام را اجرا کنند، حال اگر رئیس جمهوری این را نقض کند می شود نقض فاحش برجام که در خود متن برجام مسیری وجود دارد که بر اساس سیستم حل اختلاف کار پیش رود.

روانچی اظهار داشت که : قطعا اگر کسی این کار را در آمریکا در آینده انجام دهد در برابر کل کشورهای سازمان ملل و کشورهای هم سو  با  آمریکا قرار خواهد گرفت و خود دولت آمریکا منزوی خواهد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =