ایرنا نوشت:

احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه گفت:ذهنیت حاکم بر داعش که موجب قتل عام های گسترده در سوریه شده برضد ذهنیت برادری و سعه صدر اسلام است و داعش بیشترین ضرر را به اسلام وارد آورده است.

 داوداوغلو شنبه شب در دیدار با مسوولین نهادهای مدنی شهر «شانلی اورفا» در نزدیکی مرزهای سوریه این مطلب را عنوان کرد.
نخست وزیر ترکیه در سخنان خود که از برخی شبکه های تلویزیونی این کشور نیز پخش شد گفت: سازمان تروریستی داعش تاکنون در مقابل سازمانها و یا ساختارهایی که مسلمانان را هدف قرار می دهند هیچ واکنشی نشان نداده ،ولی تروریستهای داعش مسلمانان را به قتل می رسانند و حتی قتل هر مسلمانی که دیدگاهی متفاوت با آنان دارد را واجب می شمارند.

داوداوغلو روز گذشته از شهرستان مرزی «جیلان پینا»ر در نزدیکی مرز سوریه و نیز یک پاسگاه مرزی ترکیه در مجاورت مرزهای ترکیه با سوریه بازدید کرد.

وی طی سخنانی خطاب به مردم جیلان پینار گفت: اگر داعش و یا هر سازمان تروریستی دیگر که در 100 متری مرز ترکیه قرار دارد خطری متوجه ترکیه باشد ، دولت ترکیه به جد مجازات لازم برای آنان را خواهد داد.
وی گفت: پ.ک.ک، داعش و دیگر سازمانهای تروریستی قصد دارند که ترکیه را به سوریه دیگر تبدیل کنند و در ترکیه برادرکشی به راه اندازند ولی دولت آنکارا اجازه این امر را نخواهد داد.
لازم به ذکر است سه هفته قبل یک عملیات انتحاری از سوی داعش در شهرستان سوروچ وابسته به استان شانلی اورفا انجام شد که در جریان این عملیات دهها نفر کشته شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    44 36
    بدبخت و بیچاره داعش اصلی خودت هستی
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    38 33
    چقدر دو رو و عوامفریب هستند این حاکمان تر کیه و اینقدر این کار را تابلو انجام می دهند که حتی خودشان هم دیگر حرف خودشان را باور ندارند
  • بدون نام ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    29 28
    اگر داعش بد است خوب نفتش هم بايد بد باشد ديگه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    27 31
    چه روباهی هستنداین مقامات ترکیه
    • بابک IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      26 5
      چه روباهی هستید شماها که اقدامات تروریستی پ.ک.ک رو محکوم نمیکنید و یا اصلا نمیبینید.چه فرقی بین داعش و پ.ک.ک هست میشه بگی؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    3 26
    در جواب بابك همان فرقي كه بين من تو در ايران است تو از تركيه كور كورانه دفاع مي كني ولي من به حقوق انسانها فكر مي كنم اين نژاد پرستي همه رو كور كرده
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    26 3
    اظهار نظر جدیدی نیست. ترکیه اولین کشوری بود که داعش رو یک گروه تروریستی معرفی کرد ولی متاسفانه تو بعضی رسانه ها بیشتر اخبار با رویکردی سیاسی داده میشه تا رویکردی بی طرفانه
    • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
      1 17
      دیگه کل دنیا میدونه پشت داعش کی هست اسلحه ها داره از کدوم مرز سرازیر میشه برای داعش راستی وقتی داعش داشت مردم کوبانی قتل عام میکرد این اردوغان ساکت بود