حبیبی: لاریجانی محوریت جامعتین را قبول دارد اما با او اختلاف داریم/ مرز موتلفه با احمدی نژاد و هاشمی

دبیرکل حزب موتلفه گفت: خبر موثق دارم که آقای لاریجانی اعلام کردند که در انتخابات مجلس محوریت جامعتین را قبول دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدنبی حبیبی در نشست خبری امروز حزب موتلفه اسلامی گفت: از بیش از یک سال و نیم پیش تبادل نظرها و تصمیم‌سازی ها و تصمیم گیری‌ها براي انتخابات را انجام داده ایم. تصمیم مان این شد که همه ظرفیت موتلفه را برای ائتلاف بین اصولگرایان به کار بگیریم.
وی با بیان اینکه برای انتخابات مجلس دهم به عنوان حزب موتلفه در هیچ نقطه کشور نامزد مستقل معرفی نمی کنیم، اظهار کرد: تلاش می کنیم شورایی با نام همگرایی اصولگرایان و يا ائتلاف اصولگرايان، با حضور قاطبه اصولگرایان شکل بگیرد که متصدي عقل جمعی باشد و تصمیم گيري درباره نامزدها با به کارگیری این عقل جمعی صورت بگیرد.
حبیبی گفت: بین کسانی که به عنوان نامزدهاي منتخب در انتخابات مجلس دهم شناسایی می کنیم، به اصولگرا بودن و رای آوری او توجه داریم. منتها این افراد ممکن است عضو موتلفه باشند یا نباشند، این مهم نیست. تمرکز ما روی اصولگرا بودن است. طبیعتا علاقمندیم که نامزدهای ما هم در جمع تصمیم گیر مورد قبول واقع شوند اما اگر نامزد حزبي ما هم نبود، از تصمیم اصولگرایان حمایت می کنیم.

پشتيباني از تصميمات جامعتين
دبیرکل حزب موتافه خاطرنشان کرد: از اول انقلاب ثابت کردیم که پشت سر روحانیت حرکت می کنیم، البته باید توضیح دهیم که منظورمان چیست، کسی که در کسوت روحانیت است اما از راه انقلاب جدا نشده و با امام و رهبری زاویه نداشته باشد.
حبیبی تاکید کرد: معتقدیم که اگر شورای هماهنگی اصولگرایان با حضور همه اصولگرایان با سلایق مختلف تشکیل شود و پشت سر روحانیت حرکت کند، احتمال پیروزی در مجلس دهم قطعی است. مجموعه اصولگرایان بنا ندارند که نامزدی را در خبرگان معرفی کنند اما هر تصمیمی که جامعتین بگیرند ما پشتیبانی می کنیم.

حبیبی در پاسخ به سوالی درباره تغییر رویه موتلفه پس از درگذشت مرحوم عسگراولادی که در زمان حياتش حتي به دنبال ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان به عنوان نيروهاي معتقد به نظامبود، اظهار کرد: ما هیچ ضرورتی برای ائتلاف بین اصلاح طلبان و اصولگرایان نمی دانیم. ما رقیب هستیم. البته اکنون حزب مشارکت غیر قانونی است. آن زمانی که قانونی بود، مرحوم عسگراولادی اغاز به نامه نگاری با دبيرکل آن کرد. هفت نامه ایشان نوشتند و به سه یا چهار نامه پاسخ داده شد و طرف مقابل روند را قطع کرد.

مذاکره حبيبي با محتشمي پور

وی با بيان اينکه در جنگ 33 روزه به این نتیجه رسیدیم که نباید جناحی بحث کنیم، ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم بانی شویم و برای موضوع حمایت از حزب الله نشان دهیم در ایران رقابت حزبی هست اما برای حمایت از مردم غزه و لبنان مرزبندی نداریم. بنده شخصا با بزرگان اصلاح طلبان صحبت کردم، همه استقبال کردند. خودم به آقای محتشمی پور زنگ زدم و گفتم ما چنین نظری داریم و می خواهیم از طرف شما مطرح شود. آقای محتشمی پور هم گفتند جلسه را خودتان اداره کنید. هزینه آن جلسه را موتلفه پرداخت، منتها این نتیجه مبارک را داشت که دبیران برخی احزاب که در تعارض با ما بودند نطقی را ایراد کردند که اگر دبیر کل موتلفه هم می خواست حرف بزند، همین ها را می گفت.

دبیرکل حزب موتلفه افزود: ما بعد از سخنان رهبر انقلاب که چهار معیار خودی و غیرخودی را مشخص کردند، به دنبال وفاق بودیم. اما رقیب به ما پشت کرد، تا حدی که گفتند ما وفاق گدایی می کنیم! ما این روحیه را داریم، منتها بقیه هم باید این روحیه را داشته باشند.

وی گفت: ما با اصلاح طلبان داخل نظام به عنوان رقیب خودمان مشکلی نداریم. این افراد نظام را قبول دارند، ممکن است موتلفه را قبول نداشته باشند. بنابراین وقتی رقابت را لازم و مفید می دانیم باید قواعد رقابت را رعایت کنیم. حبیبی خاطرنشان کرد: البته ما خط قرمز هم داریم یعنی تسامح مطلق را قبول نداریم. ما در مقابل مخالفان انقلاب موضع داریم و حضور آنها را مشروع نمی دانیم. یکی از خط قرمزهای ما جریان فتنه و خط انحراف است. 

از عدم اجراي حکم مهدي هاشمي گلايه داريم

یکی از خبرنگاران درباره تعلل قوه قضائیه در اجرای حکم مهدی هاشمی پرسید. در آن لحظه هنوز خبر حرکت مهدی هاشمی به سمت اوین به گوش خبرنگاران حاضر در جلسه نرسیده بود. حبیبی در پاسخ گفت: هر کس جرم مرتکب شده قوه قضائیه نمی تواند با ملاحظات حزبی و جناحی برخورد کند، از برخورد قوه قضائیه از این بابت تشکر می کنم، اما از تاخیر در اجرای حکم گلایه می کنم. 

30 جلسه مشترک با اصولگرايان

حبیبی درباره جلسات مشترکی که بین سه گروه پایداری، موتلفه و ایثارگران در ماه های اخیر برگزار شده است، توضیح داد: تاکنون 30 جلسه اصلی و فرعی داشتیم و متوجه شدیم در اصول مشترک هستیم. این جلسات برای نزدیک کردن سلایق ما برگزار می شود. پیشرفت خوبی داشتیم. اما سوالی که مطرح است اينکه آیا جلسه سه تشکل را با هدف محوريت خودمان تشکیل می دهیم؟ جواب منفی است. من قویا تکذیب می کنم. ما سه تشکل هرگز لیست مجزا منتشر نمی کنیم. نگاه ما به همگرایی اصولگرایان است. بالاخره باید افرادی پیشقدم می شدند. البته همزمان با ما جلسات دیگری نیز تشکیل شد و ما آن را مفید می دانیم.

لاريجاني اصولگرا است، اما با او اختلاف داريم

وی از تفاوت مواضع لاریجانی با جبهه پایداری سخن گفت و ادامه داد: همانطور که با جبهه پایداری ملاقات می کنیم، چند هفته پیش نيز دو ساعت با آقای لاریجانی جلسه داشتیم. اگر کسی تصور کند که در ملاقات با جرياني، متمایل به آن سلیقه می شویم توهین به موتلفه است. ما اصولی داریم که همیشه به آن پایبند هستند.

حبیبی با بیان اینکه ما ائتلاف اصولگرایان را فقط برای انتخابات ضروری نمی دانیم بلکه برای همه شئون انقلاب ضروری می دانیم، تصریح کرد: آقای لاریجانی را ما در مجموع اصولگرا می دانیم اما جبهه پایداری را هم اصولگرا می دانیم. کلا هر کسی کف اصولگرایی را داشته باشد، اصولگرا می دانیم. ما برای مجلس هیچ راه دومی به جز ائتلاف قبول نداریم. دبیرکل حزب موتلفه اسلامی توضیح داد: نظر اصولگرایان درباره آقای لاریجانی یکی نیست، اما اگر بخواهیم یک دیوار محکم بسازیم که یک طرفش اصولگرایان و طرف دیگرش اصلاح طلبان باشند، قطعا آقای لاریجانی در طرف اصولگرایان هستند. اما درباره اینکه نظرشان درباره اداره کشور با ما هماهنگ است، باید بگویم اختلافاتی هست. 

مرز موتلفه با احمدي نژاد و هاشمي

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره حمایت محدود این حزب از محمود احمدی نژاد اظهار کرد: حمایت ما از افراد نه دائمی است و نه مطلق، چراکه برای هیچکس عصمت قائل نیستیم. آقای احمدی نژاد با شعارهای انقلاب وارد میدان شدند، اما وقتی عدول کردند، ما اعلام کردیم از او حمایت نمی کنیم. بنابراین ما پایبد به اصول هستیم و نه اشخاص.
وی گفت: البته ما وارد مناقشات هم نمی شویم. به عنوان مثال دعوایی بین آقایان هاشمی و احمدی نژاد پیش آمد، می خواستند ما موضع بگیریم. ما حزب موتلفه هستیم، تازه به دوران رسیده نیستیم که درباره هر جریانی موضع بگیریم.
حبیبی تصریح کرد: آقای هاشمی می گوید من سر سه موضوع «انقلاب»، «ولایت فقیه» و «شخص آیت الله خامنه ای» معامله نمی کنم. اين موضع ايشان، مورد حمایت ماست، اما همین آقای هاشمی در سال 88 نامه ای نوشتند که ما با 90درصدش مخالفیم! با خطبه نمازجمعه ایشان هم مخالفیم. بنابراین ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    9 2
    حزب کاسب ها
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    8 2
    ما چنین، ما چنان، ما ...، مگه کلا روی هم چند نفرین شما؟