ایرنا نوشت:

 شبکه خبری 'سی.ان.ان' به نقل از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا گزارش داد با مشاهده تغییر رفتار گروه تروریستی داعش، به نظر می رسد این گروه خود را برای حملاتی که تلفات زیادی به همراه داشته باشد، آماده می کند.

سی.ان.ان افزود: نظارت های اطلاعاتی که بر روی این گروه تروریستی صورت گرفته، نشان می دهد که آنها کمتر بر روی حملات 'کمینی' متمرکز شده اند و بیشتر به حملات یک نفره و یا گروهی با سلاح های ساده علیه اهداف روی آورده اند.

این شبکه آمریکایی در ادامه گفت: درهمین حال، تلاش های آمریکا در آموزش شورشیان مخالف دولت اسد در سوریه که با داعش می جنگند نیز با مشکل مواجه شده است زیرا این گروه ها که توسط آمریکایی ها آموزش نظامی می ببینند، با بی نظمی روبرو هستند.

مقامات نظامی آمریکایی در گفت و گو با 'سی.ان.ان' اعتراف کرده اند؛ نیمی از شورشیانی که توسط آمریکایی ها آموزش دیده اند، هم اکنون ناپدید شده و یا در حمله هفته گذشته گروه تروریستی جبهه النصره به اسارت درآمده اند.
سی.ان.ان در ادامه افزود، یک مقام وزارت دفاع آمریکا به این شبکه خبری گفت که شورشیانی که تحت آموزش قرار می گیرند واحدهای منسجم نظامی نیستند و مقامات پنتاگون نیز تصدیق کرده اند نزدیک شدن به این گروه ها(برای دادن آموزش های نظامی) تغییر کرده است.
به گزارش این شبکه خبری، هم اکنون گروه تروریستی داعش و شبکه 'القاعده در شبه جزیره عربستان' با یکدیگر برای جذب نیرو در رقابت هستند.
شاهد این رقابت، فراخوان آنلاین 'ابراهیم الاسیری' Ibrahim al-Asiri از تروریست های القاعده در شبه جزیره عربستان در روزهای اخیر است که از طرفداران این گروه تروریستی خواسته به حملات خشونت بار انفرادی موسوم به 'حمله به شیوه گرگ تنها' مبادرت ورزند.
سی.ان.ان در این گزارش به حمله مرگبار در سواحل تونس اشاره کرد که طی آن چندین گردشگر غربی کشته شدند.
ژنرال 'مارک هرتلینگ' تحلیلگر نظامی دراین باره به سی.ان.ان گفت: به نظر (گروه تروریستی داعش) در حال جذب نیروی تازه با تعداد زیاد است که فرصت آموزش دادن آنها را ندارد و می خواهد توسط آنها حملات پر تلفاتی صورت دهند. تنها هدف آنها این است که به این وسیله توجه رسانه ها را به خود جلب کنند، تا نشان دهند آنها (داعش) همچنان (یک گروه تروریستی) قدرتمند هستند.

هرتلینگ گفت داعش درهمین حال بر جذب انبوه نیروهای تازه نفس خارجی ادامه می دهد.
سی.ان.ان در ادامه گزارش خود افزود: نهادهای جاسوسی آمریکا برآورد می کنند که جریان پیوستن جنگجویان خارجی به داعش در سوریه و عراق، کاهش نیافته است.

بنابراین گزارش، در حالیکه بسیاری از تروریست های داعش در جریان حملات هوایی به اصطلاح ضد داعش کشته شده اند، برآورد می شود در حال حاضر شمار جنگجویان گروه تروریستی داعش بین 20 تا 30 هزار نفر باشد.
سی.ان.ان افزود: 'جاش ارنست' سخنگوی کاخ سفید جمعه گذشته اعلام کرد گروه تروریستی داعش تاکنون کنترل 17هزار کیلومتر مربع از نواحی شمالی سوریه را از دست داده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =