باهنر مانع استیضاح آخوندی شد؛ توکلی اعتراض کرد/ ابوترابی فرد: کار هیئت رئیسه قانونی است

نایب‌رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نماینده تهران در رابطه با پس گرفتن استیضاح وزیر راه و شهرسازی از کمیسیون عمران، آن را قانونی دانسته و اقدامی در جهت بررسی دلایل استیضاح عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاين، احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس در تذكري گفت: بنده مخالف استیضاح آقای آخوندی هستم اما رفتار هیات رئیسه به گونه‌ای است که مسئله‌ساز خواهد شد و صحیح نیست. هیات رئیسه نمی‌تواند وقتی که کمیسیون در حال رسیدگی به استیضاح است، درخواست خروج موضوع را بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس، نامه محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پس گرفتن استیضاح آخوندی را خلاف قانون دانست و گفت: امضاهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی درست بوده است و کمیسیون عمران در حال رسیدگی است. ولی آقای باهنر درخواستي به کمیسیون نوشتند و خواهان پس گرفتن استیضاح شدند. این در حالی است که در حین بررسی موضوع استیضاح توسط کمیسیون نمی‌توان موضوع را از دستور کار خارج کرد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد در پاسخ به توکلی گفت: در صدر ماده 223 آيين نامه داخلي مجلس آمده است که موضوع استیضاح باید صحیح و با ذکر موضوع مطرح شود و در هیات رئیسه مورد بررسی قرار گیرد. نگاه هیات رئیسه و آقای باهنر نیز همین بوده است.

نایب‌رئیس مجلس گفت: این که همکاران خواهان استیضاح باشند، باید طبق روال قانونی به هیات رئیسه ارائه شود. برخی نمایندگان به هیات رئیسه مراجعه می‌کنند و اصرار دارند که موضوع استیضاح سریع و خارج از روال به کمیسیون ارجاع شود. در موضوع استیضاح آخوندی نگاه هیات رئیسه این است که موضوع استیضاح باید مجدد مورد بررسي قرار گيرد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =