۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

ایرنا نوشت:

روزنامه ساندی میل روز یکشنبه فاش کرد که نیروهای ویژه انگلیسی درعملیات کشتن ابوسیاف مسوول ارشد امور مالی گروه تروریستی داعش در خاک سوریه که توسط نیروهای مخصوص آمریکایی صورت گرفت، مشارکت داشته اند.

ساندی میل نوشت: مشارکت نیروهای ویژه انگلیسی در این عملیات در حالی صورت می گیرد که مجلس عوام انگلیس تاکنون مجوزی برای حضور نیروهای زمینی این کشور در خاک سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش صادر نکرده است.
این روزنامه نوشت: نیروهای ویژه انگلیس به همراه تکاوران آمریکایی این عملیات را در ماه 'می ' گذشته صورت دادند و تاکنون مشارکت نیروهای انگلیسی در این عملیات که دارای یونیفرم و سلاح آمریکایی بوده اند، مخفی نگه داشته شده بود.
به نوشته روزنامه دیلی میل در جریان این حمله علاوه بر به دست آمدن مدارک و اطلاعاتی در مورد طرح های مالی گروه داعش ، بیش از 15 عضو این گروه تروریستی ازجمله ابوسیاف کشته شدند.

این روزنامه با اشاره به اینکه در بیانیه وزارت دفاع آمریکا نیز اشاره ای به حضور مهم نیروهای انگلیسی در این عملیات نشده بود، نوشت: ابوسیاف مسوول نفت و گاز داعش توسط یکی از نیروهای یگان ویژه مبارزه با تروریسم آمریکا (دلتا) کشته شده است.
ساندی میل افزود: هفته گذشته مقامات امنیتی آمریکا همسر ابوسیاف را تحویل مقامات کرد در شمال عراق دادند و پس از این جریان، منابع نزدیک به حکومت اقلیم کردستان عراق، جزییات نقش نیروهای ویژه انگلیس در عملیات دستگیری وی فاش کردند.
منابع انگلیسی اواخر تیرماه گذشته نیز فاش کردند که 20 تن از پرسنل نیروی هوایی انگلیس که برخی از آن خلبان بوده اند، در حملات هوایی نیروهای آمریکایی و کانادایی علیه گروه داعش در سوریه حضورداشته اند.
اقدام این نیروها در حالی صورت می گیرد که مجلس انگلیس در سال گذشته، تنها مجوز حملات هوایی این کشور علیه گروه داعش در عراق صادر کرده بود.
وزارت دفاع انگلیس در توجیه این مساله در بیانیه ای گفت کارکنان موردنظر، 'مأمور خدمت' در یگان های تحت فرماندهی سایر کشورها بوده اند و به طور مشخص، خلبانان انگلیسی مأمور خدمت در یگان های نیروی هوایی آمریکا و کانادا، به عملیات رزمی در حریم هوایی سوریه اعزام شده اند.

وزارت دفاع در این بیانیه ، بیان داشت 'انگلیس در زمینه های اطلاعاتی، شناسایی و گشت، به جنگ هوایی ائتلاف علیه هدف های متعلق به گروه تروریستی داعش در داخل خاک سوریه کمک می کند زیرا این گروه تهدیدی مستقیم را متوجه انگلیس و سایر کشورهای جهان کرده است.'

این بیانیه درعین حال تأکید دارد که 'ارتش انگلیس به حمله هوایی در سوریه دست نزده و دولت کامرون به صراحت گفته است که درصورتی که درصدد انجام چنین عملیاتی باشد، به مجلس مراجعه خواهد کرد.'
مشارکت پرسنل نیروی هوایی انگلیس ، در عملیات رزمی بر فراز خاک سوریه در حالی انتشار یافت که پیشتر، دیوید کامرون نخست وزیر و مایکل فالون، وزیر دفاع، انگلیس از نمایندگان مجلس عوام خواسته بودند تا با گسترش مأموریت نیروهای انگلیسی عضو ائتلاف ضد داعش به داخل مرزهای سوریه موافقت کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =