دوقطبی سازان که همه کاسبی شان در اختلاف افکنی بین فقیر و غنی، روستایی و شهری،کافر و مسلمان، وباحجاب و بی حجاب است بازهم بهانه ای پیدا کرده اند برای برانگیختن عده ای علیه عده ای دیگر. این بار بهانه دفاع از لبوفروشان و رانندگان تاکسی نیست. این بار بهانه ای پیدا کرده اند که دست کم نیمی از مردم ایران را علیه نیمی دیگر بشورانند.

یعنی همه آن ها که رگ و ریشه ای در روستا دارند را علیه شهریان. با این حال نه آن ها که رگ و ریشه ای روستایی دارند که ساکنان روستاهای پرت و دور افتاده نیز این شعبده تازه را باور نخواهند کرد. این ماجرا بیش از آن که به ارادت آن ها به آقای هاشمی برگردد به عدم مقبولیت دوقطبی سازان برمی گردد. مردم روستایی و پابرهنه خوب می دانند که دوقطبی سازان سال هاست که به نام حمایت از آن ها دارند از خشت خشت استخوان هایشان بناهای قدرت و ثروت خود را بالا می برند و شعارهایی از این دست فرجامی جز محروم تر شدن آنان و فربه ترشدن شعاردهندگان در پی ندارد. قولیست مشهور که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، حتی اگر در میان مردم محروم یک مومن هم یافت نشود با این حال این بازیِ مضحکِ حمایت از طبقات فرودست آن قدر تکرار شده که دیگر هیچ بنی بشری آن را باور نخواهد کرد. بااین حال دوقطبی سازان چاره ای جز ادامه این بازی مضحک ندارند. اول این که چیز دیگری در چنته ندارند، یعنی چیزی جز این بلد نیستند. سال هاست که دارند نان این حرف ها و شعارها را می خورند. یک شبه که نمی توانند شیوه دیگر کنند. فعلا باید بر همان سبک و سیاق دیرین عمل کنند تا شاید فرجی حاصل شود. دیگر این که به حکم الغریق یتشبث بکل حشیش باید هم به همین چیزهای بی اهمیت و مضحک و کودکانه متوسل شوند. فرمود:

زان پیش که دست و پا فرو بندد مرگ

آخر کم از آن که دست و پایی بزنی

دوران عوام فریبی و شعارهای بی حاصل به سرآمده. گوی توفیق و کرامت درمیان افکنده اند و آنان که هنری جز لاف و گفت و گو ندارند نمی توانند در این میدان هنرنمایی کنند. بدون شک هنوز دشواری های بسیار در پیش داریم اما دشواری هایی که پشت سرگذاشته ایم مارا آبدیده کرده اند. آن دشورای ها هیچ حسنی که نداشتند ساده لوحی را در ما به حداقل رسانده اند و گوش هایمان را مستعد سخنان درست و منطقی کرده اند. سخنانی که بتواند کورسویی از امید را در دل ما روشن کند و افق پیش رو را روشن سازد. آن ها که به اقتضای طبیعت خود هر روز سازی کوک می کنند تا گروهی را علیه گروهی دیگر بشورانند مصداق این ابیات شاعرند:

چه تکاپوی رقت انگیزی است بادرا بندی زمین کردن

یا به سودای کشتن خورشید اسب میدان جنگ زین کردن

حکم کردن به خاک تا نرود هرگز از ملک خویشتن بیرون

آتش و آب را به دستوری راهی سرزمین چین کردن

برهوا بخیه و به سندان مشت می زنند و به خویش می بالند

گویی از روز اول خلقت بوده تقدیرشان چنین کردن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    آقای هاشمی نه در حرف بلکه در عمل هم ثابت کرده است،به روستاییان توهین کرده است،نمونه اش جوابی که به سئوالات کارشناسان درباره ی برنامه های اقتصادی اش در دوره ی کارگزاران داد که لازمه هر پیشرفتی له شدن طبقه ی ضعیف و مستضعف زیر چرخ های توسعه است،این اظهار نظرها مسبوق به سابقه است از او....
  • بی نام EU ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    هاشمی گفته عده ای قبل انقلاب تو مبارزه نقشی نداشتن و تو کوچه های روستاهاشون بودن الان ادعای انقلابی گری دارن این چه ربطی به توهین به روستایی ها داره؟ خود آقای هاشمی متولد روستاس.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    36 11
    جو ندید
  • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    ما روستا زادگان آیت الله را دوست داریم.
  • جاوید IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    15 82
    آقای موسوی نظر تون محترمه ولی در حد یه نظر شخصیهر چی بگیم شما متوجه نمیشید فقط همه چیز رو واگذار میکنیم به خدا و اون وعده حسابرسی که حتی در آخرین روز عمر داده .بزودی خیلی چیزها مشخص میشه .چون خداوند حسابرسی ها رو شروع کردهمحاکمه ها ،طرد شدنها ،حرفهای ضد ونقیض زدنها، تفرقه افکنی ها و... از نمونه های اجرای حسابرسی هاست.هاشمی انگار تنهایی انقلاب کردن که هیچ کس رو قبول ندارن .دنیا مگه چی داره که خیلی ها گرفتارش شدن؟
    • گاگا IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      9 1
      بابا هاله نور
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    28 3
    مردم روستایی و پابرهنه؟
    • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      4 1
      امروزه دیگه روستایی پابرهنه نداریم شاید بهتر باشه این عبارت رو از ادبیات خودتون حذف کنید
  • بی نام US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    42 9
    مردم روستایی و پابرهنه خوب می دانند که دوقطبی سازان سال هاست که به نام حمایت از آن ها دارند از خشت خشت استخوان هایشان بناهای قدرت و ثروت خود را بالا می برند و شعارهایی از این دست فرجامی جز محروم تر شدن آنان و فربه ترشدن شعاردهندگان در پی ندارداین سخن بیشتر بر میگرده به خود رفسنجانی و اطرافیانشنه اینکه دوقطبی سازان.الکی قطب قطب وسط میدان نندازید
  • معین A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    45 5
    ایشون چه قلم حقی دارند.
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    11 64
    به نظر میرسد شما از فضای حقیقی جامعه بسیار فاصله دارید... فکر میکنید تا کی با دروغگویی و خود را به نشنیدن و ندیدن زدن مایه حیات سیاسی شما خواهد بود؟ خدا را شکر هر چقدر هم که اشرافیت تلاش کرد تا اهداف اصلی خود را پنهان کند... بالاخره خودش را نشان داد... هاشمی خوب نشان داده که سالهاست هیچ نسبتی با کوخ نشینان و مردم مستضعف ندارد... اصولا کسی که تفریحاتش جت اسکی است... درد روساتایی و مستضعف را چطور میتواند بفهمد؟
  • احمد A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    70 4
    اينهاخيلي نامردند و دين وايمان نداندكه هيچ لااقل آزاده نيسند. كجا سخن هاشمي توهين به روستا يي بود ؟ هشت سال خوردند و بردند و اختلاس كردند و حالا طلب كارند و عكس مار مي كشند شايد از صداقت روستائيان سو استفاده كنند . اگر دلشان براي كشور و روستائيان مي سوخت اختلاسهاي ميلياردي نمي كردند .
  • کاظم IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    39 0
    جه روستایی چه شهرنشین هاهمه از حق دفاع خواهند کرد
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    61 11
    همه اهالي روستاي ما هاشمي راپدر انقلاب مان ميدانند و او را دوست دارند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    4 0
    سن وسال شما به دوران انقلاب نميخوره كه يادت بياد شعارهايي كه براي عدالت اجتماعي و حمايت از كوخ نشينان ومحرومين داده ميشد و انقلاب را هم همين ها انجام دادند ، والا از دلخوري همان محرومين از كساني كه از اسمشان استفاده كردند و به همه جيز رسيدند و حالا قبولشان ندارند اين همه تعجب نميكردي ، حذف نكن خبر
  • امیدبخش US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    49 4
    بهترین مردم دنیا مال ایران هست ترک بلوچ تهرانی روستایی هم واحد فارسی هستیم و اگر در انتخابان 92 اقای هاشمی رفسنجانی رد طلاحیت نمشودنند با 30 میلیون رای اقای هاشمی خاری بود در چشم دلوابسان من خودم شیرازی هستم در شرکتی که کار میکردم دوستان زیادی از روستا های اظراف فارس بودنند همگی عاشق هاشمی رفسنجانی و اقای روحانی بودنند تقسیم بتدی انسان های خوب ایران کار دلوابسان هست اقای هاشمی اگر کاندید خبرگان شود به همه نشان میدهد که بعد از رهبر انقلاب اقای خامنه ای محبوب ترین شخص سیاسی کشور همچنان اقای هاشمی هستند هر چه محمود و دوستان بخواهند ایشان را یک چهره تمام شده بدانند اگر انقلاب ایران بزودی چهارمین ده خود را جشن میگیرد از اقای هاشمی داریم
    • ایرانی غیرتمند RU ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
      0 2
      هم وطن شیرازی چون شما وهمکارانتون که موافق آقای هاشمی بودید نتیجه گرفتید جناب هاشمی 30میلیون رای داره عزیزبرادر جناب روحانی که حمایت اصلاح طلبان وسازندگی وقشرمرفه جامعه راداشت کلا263هزار رای بیشتراورد.لطفا ازاین خیالت پردازیها بیرون بیایید.
  • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    22 72
    خدا هاشمی رو هدایتش کنه ..................................................
  • بی نام RO ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 4
    مننننننننننننننننننننننننننننننننننننن یک شهریییییییییی هستم تمام روستایان دوست دارم فدایییییی همشونم بشم اونی که توهین به روستایا کرده مسئله اش جداست ربطی به ما شهریا نداره
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    هیچ روستایی از هاشمی دلخوشی ندارد چون او به برکت این نظام کاملاٌ شهری شده است
    • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      4 2
      لطفاشماازطرف خودت صحبت کن
  • بی نام EU ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 4
    اق سید بنظر می رسه که هنوز عوامفریبی کاسبی پر رونقی در ایران باشه؟
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 8
    به چه حقی چند میلیون نفر پایتخت نشین غرق در امکانات بجای میلیونها نفر شهرستانی محروم تصمیم می گیرند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    2 1
    این تفرقه افکنان راهی جز سوار ماندن بر خط پوپولیسم ندارند چون همان خط زمانی به قدرت اشان رسانده.بنظر من آب در هاون می کوبند و انشاالله تا پایان دوره اول دولت روحانی و گشایش اقتصادی این تفکر به اسفل السافلین خواهد پیوست. کمی دیگر زمان لازم است. بگذار هرچه برگ دارند را رو کنند.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    3 3
    خداروشکر که یک قران از پول روستاییان در جیب آقای هاشمی نیست اما میلیاردها تومان از پول همین روستاییان در جیب یاران احمدی نژاد و همین هایی است که مشغول تخریب هاشمی هستند. روستاییان باید چشمهایشان را باز کنند. اگر احمدی نژاد چندرغاز به اسم یارانه پول دستشان داد اما میلیاردها تومان پول همین افراد را غارت کرد. احتمالا یادشان نرفته که دولت پاکدست نهم و دهم تورم را به 40 درصد رساند و این یعنی غارت جیب قشر ضعیف جامعه.
  • محمد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 2
    استارت شرکتهای خصوصی رو همین هاشمی زد {درادارات دولتی }کار رو نیروهای شرکتی انجام میدادند ،پول یا مفت جیب صاحبان شرکتها می رفت . خدا پدر محمود بیامرزد.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 1
    انقلاب زنده است تا هاشمی زنده است
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    بمیرم برای مردمم که همه هر بلایی خواستن سرشون میارن اخرشم ادعای حمایت از اونارو دارن . قطب شمال جنوب و چپ و راست هیچ فرقی ندارند فقط به فکر خودشونن...
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    ساکنان روستاهای پرت و دور افتاده نیز این شعبده تازه را باور نخواهند کرد. مردم روستایی و پابرهنه چرا توهین میکنی؟؟
  • حسن DE ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    10 0
    بچه های کوچه چرا شاکی نشدن مگه آقای هاشمی رفسنجانی نگفته تو کوچه های روستایشان بودند
  • سامان IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 2
    خداوکیلی من نوعی دل خوشی از تصمیمات تخیلی احمدی نژادی ها در دوران ریاستشون بر قوه ی مجریه ی کشور ندارم....ولی خب آقای رفسنجانی هم از اون حرف ها زده که اگه با نیت تیکه به خود عمار پندارها انداخته در بین جناح های سیاسی و مردم تفسیر خوبی نداره.
  • حسین IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    3 0
    سلام هر تهمتی که به آقای هاشمی زدن نوش جانشان ولی خدا وکیلی این یکی خیلی غلط وآبکی است هاشمی روستازاده است کشاورز زاده است بچه دهات رفسنجان است بی انصاف ها اینقدر دروغ وتهمت براش درست نکنند حق الناس است مراقب باشیم
  • وحید A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    2 1
    برادران و خواهران عزیز شهری شما همه مدیون زحمات و تلاش های روستا ییان محروم هستید بیشتر حماسه هارا روستاییان می افرینند حال اگر به ان ها تهمت زده شود روا نیست.