۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

ایرنا نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز شنبه گفت که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در 'آینده نزدیک' برای انجام گفت و گوهای دوجانبه و منطقه ای به اسلام آباد سفر می کند.

'قاضی خلیل الله' روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت: تایید می کنم که 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک به اسلام آباد خواهد آمد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: فعلا نمی توان چیزی درباره زمان دقیق و دستور کار سفر ظریف به اسلام آباد گفت. دستگاه های ذیربط دو کشور در تماس با یکدیگر برای نهایی کردن زمان انجام این سفر هستند.

به نظر می رسد سفر قریب الوقوع ظریف به پاکستان که سومین سفر وی به این کشور همسایه از زمان آغاز کار دولت تدبیر و امید در جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، بخشی از سفر دوره ای وی به برخی کشورهای همسایه و منطقه در هفته جاری باشد.
براساس گزارش روز شنبه برخی رسانه های لبنان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه هفته جاری به بیروت سفر خواهد کرد.
همچنین 'مولود چاوش اوغلو' وزیرخارجه ترکیه اخیرا اعلام کرده است که ظریف در هفته جاری به ترکیه سفر می کند.

با توجه به شرایط جدید منطقه ای و بین المللی بعد از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، سفر قریب الوقوع ظریف به پاکستان از اهمیتی فوق العاده برخوردار خواهد بود و به نظر می رسد در این سفر، علاوه بر انجام مذاکراتی جامع میان مقامات عالی دو کشور درخصوص راه های توسعه روابط دوجانبه در شرایط جدید، رایزنی با مقامات پاکستان درباره برخی مسایل منطقه ای، از جمله دیگر برنامه های ظریف در سفر به پاکستان باشد.

نخستین سفر ظریف به پاکستان، روز 28 آذرماه سال 1392 و برای شرکت در شانزدهمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در حال توسعه (دی هشت) انجام شد که در حاشیه آن با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خراجی و امنیت ملی نیز دیدار کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین روز 19 فروردین ماه سال جاری و در اوج روزهای درخواست برخی اعراب از پاکستان برای ملحق شدن به جنگ علیه یمن، به اسلام آباد سفر کرد و ضمن دیدار با سرتاج عزیز، ملاقات های بسیار مهمی را با محمد نواز شریف نخست وزیر و ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش این کشور انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مسلمان و همسایه و دارای مشترکات فراوان فرهنگی و تاریخی، همواره از روابطی دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل برخوردار بوده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =