العالم نوشت:

ائمه جمعه مساجد مصر، طبق دستور وزیر اوقاف، خطبه نماز جمعه این هفته را به ستایش از اقدام سیسی در ایجاد کانال جدید سوئز اختصاص داده و آن را به حفر خندق توسط پیامبر اکرم (ص) در غزوه احزاب تشبیه کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روزنامه "رأی الیوم" در پی دستور "محمد مختار جمعه" وزیر اوقاف مصر به ائمه جمعه برای اختصاص خطبه نماز جمعه این هفته به ستایش از کانال جدید سوئز، همگی خطبای جمعه در مصر، در فواید این کانال، داد سخن دادند و آن را سبب سازِ رشد و رفاه مصر و جهان اسلام برشمردند.

شماری دیگر از خطبای جمعه، به ستایش از کانال سوئز اکتفا نکرده و حتی پا را از تشبیه وزیر اوقاف فراتر گذاشته، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر را به "ذوالقرنین" تشبیه کردند که در قرآن از او به عنوان پادشاهی عادل یاد شده است که سدی ایجاد کرد و مردم را از آزارهای قوم یأجوج و مأجوج نجات داد.

اما اختصاص خطبه نماز جمعه به ستایش از ایجاد کانال جدید سوئر، به مذاق کاربران پایگاه های ارتباط اجتماعی خوش نیامد و با انتقاد از بهره برداری از دین به نفع اهداف سیاسی، از سیسی که پیش از این منتقد آمیختن دین و سیاست بود، به شدت انتقاد کردند.

برخی دیگر از کاربران پایگاه های اجتماعی، از این که روحانیان و خطبای جمعه مصر از حمایت از حق دست کشیده و به ابزاری در دست رژیم تبدیل شده اند، ابراز تاسف کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    6 3
    به هر حال سیسی باحمایت مردمش، مصر رو از چنگ دیکتاتوری رو به استحکام اخوانی ها در آورد.
  • عباس IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    5 3
    السیسی مردم مصر را از استبداد اخوانی نجات داد هرچند که شیوه عمل او غیر دمکراتیک بودوبا اجرای یک رفراندوم نمایشی به حاکمیت رسید.اخوانی ها اگر در مصر به حاکمیت برسند با متحدان منطقه ای خود مانند ترکیه خاورمیانه را به آتش می کشند وآتش جنگهای فرقه ای ومذهبی را تشدید می کنند.بهترین حکومتها برای منافع ملی ما حکومتهای معتدل ومیانه رو هستند که وارد بحث وجدلهای قرقه ای نمی شوند.