کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی کارگردان برگزیده خود را بعد از انقلاب معرفی کردند و در نتیجه آن اصغر فرهادی با اختلاف در صدر انتخاب‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود 250 کامنت قابل انتشار برای نظرخوانی انتخاب سازنده بهترین آثار بعد از انقلاب دریافت شد که در این کامنت‌ها کاربران با اشاره به اسامی فیلمسازان و آثارشان، کارگردان برگزیده خود را معرفی کردند.

براساس آرای دریافتی، اصغر فرهادی با کسب 100 رای بیشتری آرا را به دست آورد. در میان کامنت‌ها بارها اسامی فیلم‌های این فیلمساز از جمله «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» ذکر شد.

نفر دوم ابراهیم حاتمی‌کیا با 73 رای در رتبه دوم قرار گرفت. «آژانس شیشه‌ای» ساخته این کارگردان اثری بود که بارها نام آن در میان کامنت‌ها دیده شد.

داریوش مهرجویی سازنده فیلم‌هایی چون «لیلا» و «هامون» رتبه سوم را با 64 رای به دست آورد.

فیلم «مادر» زنده یاد علی حاتمی براساس اعلام مخاطبان در کامنت‌ها همچنان محبوبیت بالایی دارد. زنده‌یاد حاتمی 46 رای را به خود اختصاص داد.

کمال تبریزی با «مارمولک» خود را در ذهن مخاطبان سینما ثبت کرده است. در اغلب کامنت‌هایی که نام تبریزی ذکر شده بود، اسم او با فیلم «مارمولک» همراه شده بود. این فیلمساز 32 رای کسب کرد و در جایگاه چهارم قرار گرفت.

«بچه‌های آسمان» و «بیدمجنون» مجید مجیدی موجب شد او رتبه پنجم را با 28 رای به دست آورد.

بهرام بیضایی سازنده فیلم‌هایی چون «باشو غریبه کوچک» با 25 رتبه ششم قرار گرفت.

عباس کیارستمی کارگردان برنده نخل طلای کن با 17 رای، ناصر تقوایی با 15 رای، ضا میرکریمی با 14 رای، مسعود کیمیایی و رخشان بنی‌اعتماد با 13 رای به ترتیب رتبه‌های هفتم، هشتم ، نهم و دهم را به دست آوردند.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    24 11
    پس ده نمکی و سلحشور کجان؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    13 8
    خیلی خوب بود
  • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    17 2
    نظرخواهي در هر سايتي بر اساس علاقمندان به طرز تفكر آن سايت نتيجه را دچار سوگرائي خواهد كرد . قطعا مثلا در سايت جهان نيوز و الف اين نظر متفاوت خواهد بود .