ایرنا نوشت:

پایگاه خبری صعده پرس یمن نوشت: مصر تامین امنیت بنادر جنوبی یمن که از سوی تروریستهای القاعده و مزدوران سعودی اشغال شده اند و حمایت نظامی از دولت مستعفی عبدربه منصور هادی را برعهده می گیرد .

این پایگاه خبری روز شنبه افزود که عبدالفتاح السیسی در دیدار با منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن که در قاهره بسر می برد، از اعزام نیرو برای آموزش افسران طرفدار هادی و نیز حمایت از بنادر جنوب این کشور که از سوی تروریستهای القاعده و مزدوران سعودی اشغال شده اند، خبر داد.
منصورهادی که برای شرکت در مراسم جشن افتتاح گذرگاه جدید سوئز به قاهره سفر کرده با السیسی رییس جمهوری مصر دیدار و گفت وگو کرد.

منصور هادی در این دیدار از السیسی خواستار حمایت نظامی مصر از مزدوران سعودی در یمن شده بود .
رژیم آل سعود با تشکیل ائتلافی از 9 کشور عربی و حمایت آمریکا از ششم فروردین گذشته حملات هوایی و دریایی خود به یمن را با بهانه بازگرداندن حکومت به منصورهادی رییس جمهور مستعفی این کشور آغاز کرد.

عربستان به منصورهادی امکان داد تا با تشکیل دولتی خودخوانده در ریاض، آتش اختلافات درونی در یمن را دامن بزند و با همکاری با گروه های تروریستی مثل القاعده و داعش در پی تجزیه این کشور است.

بیشتر کشورهایی که در ائتلاف همکاری با عربستان برای حمله به یمن حضور دارند، به جز امارات از مشارکت در حمله نظامی به این کشور سرباز زده اند و بارها از ادامه عملیات نظامی سعودیها و نرسیدن به نتیجه انتقاد کرده اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانمهر A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    9 9
    مصر اگه بتونه امنیت کشور خودش رو تامین کنه خیلی کار کارستونی کرده . تامین امنیت بنادر یمن پیش کش.
  • بی نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
    0 0
    السيسي از صنعت پولساز چاپلوسي و يك بام و دو هواگري خودش نون ميخوره.و چه نون كثيف و خون آلودي هم ميخوره