تسنیم نوشت:

کاخ سفید روز جمعه ضمن انتقاد از تصمیم چاک شامر سناتور دموکرات به خاطر مخالفت با توافق هسته ای ایران، اعلام کرد که تصمیم شامر مسیر وی برای تبدیل شدن به رهبر بعدی دموکراتها را با تردید روبرو کرده است.

به‌گزارش پلیتیکو، انتقاد کاخ سفید از تصمیم چاک شامر در شرایطی است که یک فرد آگاه به تصمیم شامر تاکید کرده است که متحدان این سناتور آمریکایی از کاخ سفید به خاطر درز دادن اخبار مربوط به گفتگوی خصوصی وی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا که بعد از ظهر پنج شنبه انجام شده، به شدت انتقاد کرده اند.

شامر در این گفتگوی خصوصی از اوباما خواسته بود تا به وی تا روز جمعه فرصت دهد تا در خصوص توافق هسته ای ایران موضع گیری کرده و نظر خود را اعلام کند.

این مقام آگاه افزود: اوباما تنها کسی بوده است که شامر تصمیم خود در خصوص توافق هسته ای ایران را پیش از رسانه ای شدن، با او در میان گذاشته بود.

جان ارنست سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت: من از این مساله متعجب نخواهم شد اگر دموکراتهای سنا تصمیم شامر را برای انتخاب رهبر بعدی خود مد نظر قرار دهند.

ارنست افزود: این مساله قابل انکار نیست که اختلاف نظری که شکل گرفته، چیزی است که بین شامر و اوباما برای بیش از یک دهه وجود داشته است.

اوباما و مشاورانش تا حد زیادی انتظار نداشتند که شامر از توافق هسته ای ایران حمایت کند. ولی روشی که شامر مخالفت خود را با توافق هسته ای اعلام کرده موجب خشم و ناراحتی آنها شده است. شامر مخالفت خود با توافق هسته ای را 4 هفته قبل از تصمیم گیری کنگره در خصوص توافق ایران اعلام کرده و این در شرایطی است که هنوز بسیاری از نمایندگان آمریکایی در این زمینه تصمیم گیری نکرده و مردد هستند.

جان فاورائو نویسنده سابق سخنرانی های اوباما در توئیتی نوشت: چاک شامر کسی است که زمانی گفته بود در دادن رای مثبت به برنامه بهداشت و سلامت اوباما اشتباه کرده و اکنون با توافق ایران مخالفت می کند. آیا این فرد رهبر بعدی ما در سنا خواهد بود؟

دان فایفر مشاور سابق اوباما نیز در این باره تاکید کرد: سناتور شامر با طرفداری از جمهوریخواهان علیه اوباما، کلینتون و اکثر دموکراتها، این مساله را برای خودش سخت کرد تا بتواند به رهبری دموکراتها در سال 2016 میلادی دست یابد.

تصمیم شامر برای مخالفت با توافق هسته ای ایران به چالش بزرگی برای کاخ سفید تبدیل شده است، چرا که اوباما در حال تلاش برای جلب حمایت دموکراتها با هدف از بین بردن تلاش های جمهوریخواهان است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجت اله EU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 0
    شایدیک نگاه بحساب بانکی آقای شامر و خانواده اش وواریزی پول وامکانات در اسرائیل به آنها نظر تمام کنگره را عوض کند البته آنها آگاه هستند ومی خواهندباج از ایران بگیرند مثل جاسوس دو طرفه که لو رفته باشد