رئیس جمهوری: خبرنگاران، دیدگان بیدار جامعه در مسیر بهروزی هستند

رییس جمهوری در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی و تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را دیده بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی دانست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهوری در پیامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی و تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را دیده بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی دانست و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی ها و همزبانی های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران و ارتقاء جایگاه حرفه‌ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه‌ای مهم می‌داند.

متن پیام بدین شرح است:

دستیابی به توسعه پایدار و تقویت و تحکیم بنیانهای اجتماعی در دنیای پیچیده امروز که در سیطره فناوری‌های ارتباطی قرار گرفته است؛ تنها در پرتو وجود وجدان‌های آگاه و دلسوز جامعه و مشارکت مسوولانه آحاد عموم امکان پذیر است.

خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات بهنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت‌ها به مردم را بر عهده دارند؛ وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند.

این تلاشگران سپهر خبر و اطلاع رسانی که دل در گرو منافع ملی دارند، تنها به نقل و روایت رویدادها نمی‌پردازند بلکه با عشق به مردم و تلاش حرفه‌ای، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های ملی را معرفی و با کژی‌ها و ناراستی‌ها به مبارزه برمی‌خیزند.

به واقع می‌توان خبرنگاران مسئولیت‌شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده‌اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

از این رو، شایسته است همه دستگاهها و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه های معیشتی و نیز بهره‌مند کردن آنان از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفی؛ شرایطی فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری، کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رسانند.

دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی‌ها و همزبانی‌های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقاء جایگاه حرفه‌ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه‌ای مهم می‌داند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون این دیده‌بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی را از خداوند بزرگ خواستارم.

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fivhl RO ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 0
    ماواقعااگر به دنبال كشوري قدرتمند.پويا وسربلند درهمه عرصه هاي بين المللي وجهاني هستيم بايد براي ساختن دوقشرجامعه كه ميتوانندمارادراين راه به نتيجه نهايي برساند اهميتي ويژه قايل شويم ... يكي دانشگاههاي ازادوازادانديش ويكي خبرگزاري هاي ازادوقوي ...كه اين دوواقعا تضمين كننده اينده هركشوري ميتواند باشدولي بشرط اينكه دراين راه فقط شعار ندهيم;