یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما در سال 84 ضربه تفرقه را خوردیم و نخبگان اصلاح طلبی در آن سال نانخبگی کردند اما این خطا را در سال 92 جبران کردیم.

به گزازش خبرآنلاین، محسن رهامی پیش از ظهر امروز در جلسه وحدت اصلاح طلبان اسلام آباد غرب ضمن تشکر از مسئولین سیاسی شهرستان و فرمانداری، گفت: چنین فرصت هایی مغتنم است که نخبگان سیاسی دور هم جمع می شوند که چند کلمه حرف حسابی گفته شود.

وی با بیان اینکه من جزو شورای حکمیت دکتر روحانی و دکتر عارف بودم، افزود: استان کرمانشاه جزو هفدهمین یا هیجدهمین استانی است که بعنوان رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان به آن سفر کرده و قصد ما این است که از نزدیک مسائل را ببینیم و مشکلات مطرح شده در جلسات را به مسئولین و ازجمله آقای جهانگیری معاون اول دولت منتقل کنیم.

رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور بیان داشت: ما بیشتر حرف می زنیم تا گوش گوش کنیم و اگر بتوانیم عادت کنیم که گوش کنیم خیلی از مسائل ما حل می شود،باید تلاش شود مسئولین حرف مردم را گوش کنند، یکی از بزرگترین صفات پیامبرگوش دادن بود و خدا بخاطر این نعمت بر پیامبر منت گذاشته است.

وی افزود: ما می خواهیم جامعه ای براساس مدل های پیامبر اکرم(ص) بسازیم و امروز متاسفانه دنیای اسلام از دنیای پیشنهادی پیامبر اکرم(ص) فاصله زیادی گرفته است.

رهامی بیان کرد: امروز دنیای اسلام دچار انحراف بسیار شدیدی شده که کم سابقه بوده است و درکشورهای همسایه ما مانند عراق سوریه بنام اسلام خشونتی را ترویج می کنند که در تاریخ اسلام سابقه نداشته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: امروز اسلام و پیامبر اکر(ص) دچار تبلیغات زهزآگین دشمنان شده اند لذا لازم است تا  که همه ما اسلام ناب را تبلیغ و ترویج کنیم.

حجت‌الاسلام رهامی با اشاره به سوره فتح و مذاکره پیامبر با مشرکان گفت: در قرآن کریم بزرگترین هنر و فتح الفتوح پیامبر اکرم(ص) شمشیر زدن در جنگ های بزرگ نیست، بلکه إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا ، در مورد صلح حدیبیه و گفت و گوی پیامبر و مشرکان نازل شده است.

وی با بیان اینکه توافق هسته کار تاریخی بود که دکتر روحانی و سرداران صلح ما انجام دادند، گفت: هنر اینست که بتوانید با دشمن حرف بزنید و مذاکره کنید و اساس مذاکره هم بده بستان است از این رو آنجایی که نیزه، شمشیر، تفنگ و تانک خارج می شود قلم به میدان می آید.

رئیس کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور بیان داشت: اگر ما توانستیم منطق، گفتگو، حرف زدن با رقیب را امتحان کنیم این می شود إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُّبِينًا ، و آن چیزی که در مذاکرات بدست آمد تنها این نیست که تحریم ها برداشته شد یا پول های بلوکه شده آزاد شود و فقط این نبود که خطر جنگ را از ما دور کرد، بلکه دنیا فهمید که در این مملکت عقلانیت و قانون حاکم است و هیاهو جایی در مملکت ندارد.

وی گفت: آقای مطهری نماینده مجلس که مسلمان و بچه شهید است  می رود تا در یک شهری سخنرانی کند، هنوز حرف نزده می زنند و سرش را می شکنند و اینها چه کسانی هستند و از کجا آمده اند که اجازه سخنرانی به نماینده مجلس را نمی دهند.

رهامی با انتقاد شدید از ممنوع التصویر بودن سید محمد خاتمی افزود : بنده بعنوان یک حقوقدان و کسی که عضو کمسیون قضایی مجلس بوده می گویم در هیچ کجای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بدون تشکیل دادگاه و محاکمه ای قانون ممنوع التصویر بودن را ندیده ام و این امر خلاف قانون میباشد.

رهامی با بیان اینکه پیامبر پای حرف مشرکین می نشست، گفت: باید تلاش کنیم هرکه حرف دارد حرفش را بزند و گوش کنیم و در آن تعقل کنیم که اگر حرف درستی زد بپذیریم.

وی با بیان اینکه باید برای توسعه سیاسی کشور و برای پیاده کردن مدنیت اسلامی باید تلاش کرد افزود: پدران ما از زمان مشروطه از طریق پارلمان و احزاب تلاش کردند که کشور را قانونمند کنند و امورز این راه باید ادامه پیدا کند.

رهامی تصریح کرد: در کشورهای دیگرنظرات مردمی در قالب احزاب و تشکل ها و خرد جمعی بالا می آید و پارلمان تشکیل می دهد و این خرد جمعی در پارلمان قانون وضع می کند و نتیجه آن اینست که مجالس قوی که تشکیل شده برای نظارت بر تخلفات مملکت تفکر می کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در برخی از کشورهای اروپایی که از خرد جمعی و قدرت خدادادی عقل استفاده کرده اند، امکان اینکه یک رییس جمهور یا یک وزیر دزدی کند صفر است و برای پایین آوردن فساد راهکار هایی را درست کرده که باید از آنها استفاده کنیم، همانطور که برای پیشگیری از سرطان دارو می آوریم و در صنعت و کشاورزی تلاش می کنیم باید در اداره کشور نیز از سرمایه های بشری استفاده کنیم و عمل صحیح را باید دید و یاد گرفت.

وی بیان داشت: ما گاهی به مسائل جزیی می پردازیم، مسائل کلان مملکت یادمان می رود، این سراشیبی مملکت است که آدمهای بزرگ کنار بمانند و آدم های کوچک کارهای بزرگ را دست بگیرند.

وی افزود: معلوم نیست در زمان دولت قبل برخی از پول های مملکت که بایدکار و شغل تولید می کرد کجا رفت؟ و اگر فقط یک قلمی که رییس بانک ملی به کانادا برد در همین اسلام آباد سرمایه گذاری می شد، شاهد چه تغییراتی بودیم؟

حجت‌الاسلام رهامی گفت: مملکت را باید خودمان درست بکنیم، این مملکت که مملکت امام زمان، مملکت امیرالمومنین(ع) و مملکت ولایت فقیه و علما و فضلاست و این مملکت که مملکت سرداران شهید و انسانهای پاک است و بهترین قانون اساسی در این مملکت تصویب شده است، نماینده آن باید پاک باشد و نماینده ای که آلوده است و دستش در جیب مردم است و نماینده ای که وقتی دیگران دزدی می کنند چشمش را می بندد این به درد جمهوری اسلامی و جمهوری امام خمینی و جمهوری آیت الله خامنه ای نمی خورد.

وی افزود: وقتی میلیاردها دلار پول ایران به دبی و کانادا ، ترکیه و مالزی رفته و با پول ایران آباد شده اند ، نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات و کمیسیون دیوان محاسبات و سایر کمیسیون ها چکار می کردند، شما که می توانید هر روز یک وزیر را به مجلس بکشانید و جوب لای چرخ دولت روحانی بگذارید و نگذارید مملکت درست شود دیروز شما کجا بودید و چکار می کردید؟

مسئول کمیته انتخابات اصلاح طلبان کشور گفت: ما در سال 84 ضربه تفرقه را خوردیم و نخبگان اصلاح طلبی در آن سال نانخبگی کردند اما این خطا را در سال 92 جبران کردیم ولی اصولگرایان علی رغم تلاش های مرحوم ایت الله کنی در سال 92 به اجماع نرسیدند و ضربه خوردند.

رهامی با بیان اینکه احزاب در کشور ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند گفت: زیربنای توسعه سیاسی تمام دنیا احزاب هستند و احزاب باید یارگیری کنند و به همراه شخصیت های محلی و قومی جمع شوند تا بتوانند تاثیر گذار باشند.

وی گفت:باید کاری کرد که نماینده مجلس در اسلام آباد در حد قد و قواره نام بزرگ اسلام آباد و کرمانشاه باشد.

رهامی با بیان اینکه بنده خودم وکیل دانشجوهای کوی دانشگاه بودم و در آن قضایا تلاش و حمایت می کردم، یادآور شد: برای احیای جنبش دانشجویی تلاش می کنیم و این رکود دارد جبران می شود و انجمن اسلامی دانشجویان درحال فعال شدن است و تلاش مان این است که احزاب را تقویت کنیم و ریشه کار ما توسعه احزاب و اصلاح ساختار سیاسی جامعه از طریق احزاب است و جنبش دانشجویی هم در کنار این ها قرار می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =