ایسنا نوشت:

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از امروز (جمعه) تا روز یکشنبه 18 مرداد ماه با نفوذ جریان‌های شمالی، هوای خنک و همراهی آن با موج تراز میانی جو، در استان‌های ساحلی دریای خزر، بویژه سواحل شرقی، ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز مواج خواهد شد.

احد وظیفه اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در همین مدت در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز افزایش ابر در بعدازظهر رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش امروز در استان‌های گلستان، مازندران، ارتفاعات خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان، روز شنبه 17 مرداد در استان‌های گلستان و ارتفاعات سمنان، شمال آذربایجان شرقی و روز یکشنبه در گلستان، شهرهای شمالی سمنان، ارتفاعات مازندران و ارتفاعات تهران رخ خواهد داد. امروز جمعه وزش باد نیز در شرق و جنوب شرق کشور تداوم خواهد داشت که این وضعیت روزهای شنبه و یکشنبه در نواحی ذکر شده تشدید شده و در منطقه زابل گاهی با طوفان و گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه همچنین ادامه داد: طی سه روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب کشور باد و گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. در همین مدت در ساعات بعدازظهر برای جنوب استان‌های سمنان، جنوب تهران، قزوین، استان قم، مرکزی، شمال اصفهان نیز وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در پایان در مورد هوای تهران گفت: آسمان پایتخت امروز کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 37 و 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. در روز شنبه نیز در شرایط مشابه با روز قبل بیشینه و کمینه دمای 37 و 26 درجه سانتیگراد است. هوای پایتخت در روز یکشنبه نیز کمی ابری در بعدازظهر وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر و رگبار و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 35 و 24 درجه سانتیگراد خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =