یکی از دموکرات های یهودی و ذی نفوذ در کنگره آمریکا مخالفت خود را با توافق هسته ای پنج بعلاوه یک با ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت  وال استریت ژورنال سناتور چارلز شومر، دموکرات برجسته کنگره، به مخالفان توافق هسته ای ایران پیوسته و اعلام کرده است به ابطال این توافق رأی خواهد داد. 

بر اساس این گزارش موضع گیری این نماینده دموکرات از شهر نیویورک که پیش بینی می شود رهبر آینده دموکرات ها در سنا باشد، می تواند در میان دموکرات ها بر سر توافق هسته ای اختلاف ایجاد کند.


در حال حاضر دست کم، پنج دموکرات نیویورک در مجلس نمایندگان، گفته اند که به توافق هسته ای با ایران رای مخالف خواهند داد.

دموکرات های دیگری که مانند شومر پیشتر مخالفت خود را با توافق هسته ای اعلام کرده اند عبارتند از: الیوت انجل، دموکرات عضو کمیته روابط خارجی، نیتا لاوی(Nita Lowey) دموکرات عضو کمیته تخصیص بودجه، استیو ایزرائیل(Steve Israel)، عضو رهبری دموکرات ، گریس منگ(Grace Meng) و کاتلین رایس(Kathleen Rice) 


شومر، یکی از بانفوذترین قانونگذاران یهودی در واشنگتن، اولین سناتور دموکرات است که به طور علنی علیه رئیس جمهوری در این توافق موضع گرفته و نظر خود را در سنا اعلام کرده است، موضعی که ممکن است دیگران نیز از او پیروی کنند.


مقاومت دموکرات ها در مقابل توافق با ایران همچنین دربرخی مناطق با اکثریت یهودی از جمله نیوجرسی، فلوریدا و کارولینای جنوبی مشاهده شده است. 

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    60 21
    متاسفانه بیش از پنجاه درصد مردم امریکا ام مخالفن نمی دونم تو رسانشون در مورد ایران چی میگن که اونقدر جو ضد ایرانیه .خبر جان مادرت منتشر کن
    • بی نام RO ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
      72 3
      دوست خوبم فکر تو امریکایی باشی 10 دقیقه صحبتهای احمدی نژاد چه حسی می داد بهت ؟ اصلا لازمه رسانه کاری بکنه ؟ حالا تصور کن 8 سال در و گوهر ایشونو نشون دادن
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    5 33
    جهندم
  • بی نام EE ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    56 2
    از آقای ظریف درخواست میکنیم برای صحبت با مردم آمریکا قبل از رای گیری کنگره به مقر سازمان ملل تو نیویورک برن
  • بی نام ID ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    2 8
    بی نام ساعت 16:47 دقیقه که از جریحه دار شدن احساسات مردم امریکا سخن می گویی به خاطر یک مرگ بر امریکا گفتن در برخی جاها راستی چرا از جریحه دار شدن احساسات ملت خودت نمی گویی که هر روز باید تهدید به گزینه نظامی بشوند تجربه یک کودتا علیه دولت کشورشان و سی و اندی سال تحریم و زدن هواپیما و تحمیل یک جنگ هشت ساله را از دولت امریکا عملا دیده و می بینند؟؟ به راستی چطور آنها حق دارند از یک شعار و یک سخن احساساتشان جریحه دار شود اما ایران و ایرانی این فجایعی که امریکا در حق این کشور نموده است را به دیده اغماض بنگرد و حتی شعار ندهد که مثلا امریکایی ها احساساتشان جریحه دار نشود؟؟ واقعا منطق و توجیه استکبار را بخوبی تئوریزه کرده و در قالب شیک و مجلسی تعریف می کنید دست مریزاد