امام جمعه موقت تهران گفت:متهم کردن ایران به ساخت سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریست ادامه عداوت‌های قبلی است .

به گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: این روزها این توافق انرژی اتمی بحث سرزبان‌ها شده که هم اکنون در شورای عالی امنیت ملی بررسی می‌شود و قبل از آن هم مجلس به آن رسیدگی کرده است و ان‌شاءالله آن چیزی که صلاح مملکت باشد انجام خواهد گرفت.
وی ضمن تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران اظهار داشت: تیم مذاکره کننده با منطق علمی و آرامش و با شجاعت توانستند راهی را بروند که رهبر معظم انقلاب آن را هدایت می‌کرد و ملت هم از آنان پشتیبانی می‌کردند.
امام جمعه موقت نمازجمعه تهران خطاب به آمریکا و دول غربی گفت: بحث‌ها و نسبت‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دهید خلاف و دروغ است اینکه جمهوری اسلامی ایران را به ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنید و یا ادعا می‌کنید که از تروریست‌ها حمایت می‌کند، ادامه همان عداوت‌ها است و به قول وزیر محترم امور خارجه به جای اینکه اشتباهات گذشته خود را جبران کنید، همان دروغ‌ها و عداوت‌ها را ادامه می‌دهید.
آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت آمریکا و غرب ازحمله نظامی عربستان به مردم یمن گفت: رژیم پلید سعودی، رژیم صهیونیستی و گروه انحرافی داعش سه ضلع خبیثی‌اند که مانند هم هستند که از استکبار غرب نشأت گرفته و امروز مورد حمایت آمریکا قرار گرفته‌اند و جالب آنکه اینها را به ایران نسبت می‌‌دهند درحالی که خودشان تروریست‌ها را تربیت وصادر کردند.
وی همچنین به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و افزود: پیامبر به مردم گفت شما اگر می‌خواهید راحت زندگی کنید یهودیان را از جزیرة العرب بیرون کنید. منظور از یهودیان همان دشمنان بودند، وگرنه یهودیانی که ایمان آورده بودند مشکلی نداشتند. امروز نیز صهیونیست‌ها همان یهودیان آن دوره هستند که قرآن فرمود اینها ذاتاً جلب و خبیثند و با زندگی انسانی اساساً ارتباطی ندارند.
امام جمعه موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: به آمریکا و کشورهای غربی می‌گویم حالا که شما می‌خواهید صهیونیست‌ها را راضی کنید، بدانید که اینها از شما راضی نخواهند شد. زمانی راضی می‌شوند که تمام ملت‌های روی زمین از بین بروند و تنها خودشان بمانند؛ مرگ برآنان و مرگ برای کسانی رغم خواهد خورد که از آنان حمایت می‌کنند.
آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با تأکید بر موضوع اقتصاد مقاومتی و تأکید بر توجه براین مقوله اظهار داشت: این نکته را به مردم عزیز می‌گویم که توافقی که انجام گرفته یک چیز رگه‌ای است و بدانیم که رهبر انقلاب فرموده‌اند اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مقاومتی نیز یک شاخص و رگه‌ای دیگر است و این اقتصاد از شاخه یک درخت است و باید بدانیم که اینجا درخت چیست. اگر این درخت را بتوانیم به خوبی آبیاری و نگهداری کنیم یکی از شاخه‌های آن که همان اقتصاد مقاومتی است حل خواهد شد و دشمنان از برخی یاوه‌گویی‌هایشان مبنی براینکه تحریم‌ها ایران را وادار به مذاکره کرد پرهیز خواهند کرد.
وی با بیان این مطلب که 4 اصل در موضوع اقتصاد مقاومتی مهم هستند، اظهار داشت: یک اصل این است که عالم به علم خود عمل کند و علم را در مسیر صحیح خود خرج کند. اصل دیگر این است که سرمایه دار و ثروتمند نیز سرمایه و غنی خود را با اقتصاد ملی هماهنگ کند که اگر اینگونه نباشد یعنی عالم علم خود را در مسیر خود ببرد، ثروت هم راه خود را برود جامعه آنگاه تکه تکه خواهد شد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان این مطلب که دولت در این مسیر باید هدایت و حمایت‌های لازم خود را انجام دهد، ادامه داد: مجلس نیز قوانین دست‌وپا گیر را حذف کند تا علم و ثروت راه درست خود را بروند. اگر سرمایه‌دار جنس‌های بنجل چینی را به داخل کشور بیاورد همان راه غلطی است که ثروت را در آن زمینه خرج کرده‌ایم. امروز می‌بینید وقتی ماشینی درست می‌شود و عده‌ای می‌آیند و مصاحبه می‌کنند که لنتش، ترمزش، و یا جاهای دیگر آن خراب می‌شود نیز برهمین مبناست. وقتی خودرویی در داخل نمی‌تواند مقاومت کند چگونه می‌خواهد با خارج رقابت کند. پس می‌طلبد که مردم عزیز راه درست اقتصاد مقاومتی را پیش بروند و در این زمینه قوای سه گانه نیز باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
به گزارش تسنیم، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه اول نمازجمعه تهران با اشاره به سیره امام صادق(ع) گفت: امام صادق (ع) تماماً تلاش می‌کردند مباحث اخلاقی را در ابعاد مختلف بیان کنند سعی داشتند اختلافات مذهبی را از بین ببرند و در این زمینه به تمامی مذاهب از جمله حنفی، مالکی، شافعی، حمبلی و شیعه اثنی عشری توصیه‌های فراوانی داشتند. ایشان با وجود اختلاف مذاهب، همه را به وحدت کلمه توصیه می‌کردند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =