ایسنا نوشت:

به دنبال انتشار خبری در خصوص جریمه ریالی مشمولان سربازی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به برخی از کامنت‌ها و پرسش‌های مخاطبان ایسنا در این باره پاسخ داد.

سردار موسی کمالی درباره طرح جریمه مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن، گفت: این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش رفت و برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی رسیدگی و تعیین تکلیف درخواست‌ها تا پایان مرداد ماه به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مراحل واریز پول‌ها نیز تا نیمه دوم شهریور و اواخر این ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی در نامه‌ای که به ستاد کل ارسال کرده از آمادگی خود برای اجرای مرحله دوم خبر داده اما تاکنون و درباره احتمال تمدید این طرح، تصمیم گیری نشده است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در توضیح بیشتر در این باره گفت: باید تا زمان پایان واریز مبالغ صبر کرد و پس از آن دولت باید بررسی کند که آیا مبالغ واریز شده، میزان کسری بودجه و محل درآمدی که از این طریق پیش بینی شده بود را جبران می‌کند یا خیر. پس از آن و در شهریور ماه درباره تمدید آن تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

کمالی در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان ایسنا مبنی بر اینکه آیا این طرح در سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد یا خیر، گفت: ستاد کل برای این طرح برنامه‌ای نداشته و ما برای امسال هم چنین تصمیمی نگرفتیم. این قانون بودجه بود و اجرایی شد. بنابراین فکر نمی‌کنم که در سال آینده چنین طرحی مجددا اجرا شود.

وی ادامه داد: تعداد غایبان واجد شرایطی که طی این چند سال مایل به پرداخت جریمه سربازی بوده‌اند در مجموع 288 هزار نفر بوده که حدود 15 درصد آن نیز واجد شرایط تشخیص داده نشدند. بنابراین وقتی طی بیشتر از 10 سال تنها این تعداد برای جریمه ریالی اقدام کرده‌اند، بدیهی است که طی یک سال آینده تعداد قابل توجهی به این افراد اضافه نخواهد شد.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از مشمولان و خانواده‌های آنان خواست به امید اینکه در سال آینده چنین قانونی مجددا تصویب شود نباشند و هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف خود یا فرزندانشان اقدام کنند.

کمالی در خاتمه اظهار کرد: همچنین درخواست دیگر ما از شهروندان و مشمولان این است که اخبار مربوط به حوزه سربازی را تنها از رسانه‌های معتبر و افراد مسئول در حوزه سربازی پیگیری کنند. متاسفانه گاهی افراد غیرمسئول اظهاراتی را مطرح می‌کنند که یا ستاد کل با آنها مخالف است یا درخواستشان حتی به ستاد کل نیروهای مسلح نرسیده که اقدام این افراد تنها موجب می‌شود که جوانان و به ویژه مشمولان به امیدی واهی در مورد سرباری دل بسته و در نهایت وارد غیبت شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    25 19
    من سال دیگه وارد 8 سال میشم تو رو خدا تمدیدش کنید.
    • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
      31 3
      عزیزم دیگه دلارهای بلوکه شده آزاد شدن و دولت کسری بودجه نداره
  • مجد AE ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    25 10
    اقا من ننوشتم الان شامل میشم تورخدا تمدید کنید
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    3 0
    من دوماه پول واریز کردم نه پیام ی برام رسیده نه کارتی؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
      0 1
      میاد نگران نباش. برادر من پاسپورتشم گرفت
  • رضا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    17 2
    سلام شما برا حل مشکل جوانان بالا هشت سال غیبت اقدام کردین یا برا بودجه افراد زیادی هستن طرح دوم می خواهد ثبت نام نماید تکلیفشون چیه ؟
  • شهرام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    3 0
    تراخدا تمدیدکنین ما ثبت نام.کردیم اما پولشونتونستیم فعلا جورکنیم
  • مهیار RO ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    12 1
    خواهشمند است دانشجویان و کسانی که درس خوندن هم شامل کنید من 8 ساله درس خوندم 2 سال هم برم سربازی کی کارکنم؟ کی ازدواج کنم؟؟ کی بچه دارشم؟ لطفا به این حق پایمال شده دانشجوبان هم برسی کنید
  • رضا IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 1
    پس اقای خبر انلاین تو چرا حرف مارو منتقل نمیکنی تو گوش مسولین حوزه نظام وظیفه..اقا بگو به پادگان ها یگان های اموزشی اعلام کنن مشخصات سربازهای فراری رو از سیستم حذف کنن تا از اول دفترچه بگیریم پست کنیم..اینکه کاری نداره.الان هرکاری میخام بکنم چه اعزام جدید چه معافیت متاسفانه پادگان قفلش کرده.منتظریم.مرسی
  • مصطفي A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    5 0
    سلام، خواهشاً تمديد شه كه واقعاً خيلي جا موندن از ثبت نام
  • امیرعلی A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    10 6
    اجازه خرید به تحصیلکرده ها هم داده شود یا اصلا به همه مردم اجازه خرید داده شود اینگونه مشکلات همه حل می شود و در ازای خرید امکان استخدام دولتی از خریداران گرفته شود
  • بی نام DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    9 1
    توروقران تمدیدکنیدمن زن وبچه دارم پایان خدمت بدجورلازمدارم توروقران تمدیدکنید
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۲
    0 0
    لطفا کسری خدمت متاهلین رو اجرایی کنین
  • عباس A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    9 1
    سلام طرح دوم خرید سربازی افراد بالا هشت سال غیبت ۱۰۰درصد تمدید خواهد شد تا۱۹۰هزار نفر بودجه کسری دارد برا این طرح غیره ۲۸۸هزار نفر ثبت نام کردن
  • رامین A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    4 0
    سلام دقیقا از کی مرحله دوم خرید اجرا میشود