رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه امروز با جریان تحریف انقلاب به دست خود فروختگان استکبار روبرو هستیم، گفت: انقلاب باید از انحرافات دست نشاندگان بیگانه مصون بماند.

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل که به عنوان میهمان ویژه همایش بین المللی مشروطیت به تبریز سفر کرده است در دیدار آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با اشاره به جریانات تاریخی کشور، گفت: در قضیه مشروطه مانند انقلاب اسلامی و قضیه نفت عده ای به دنبال تحریف واقع جریان هستند و تلاش شده است که از انحراف تاریخ مشروطه و مصادره آن توسط عده ای منفعت طلب جلوگیری شود.

مشاور مقام معظم رهبری افزود: در جریان مشروطه عده ای با موج سواری بر این جریان توانستند رضا خان قلدر را به سلطنت برسانند، بنابراین در ادامه کسانی که مخالف مشروطه مشروعه بودند با تمسک به قدرت رضا خان سعی بر سکولاریزه کردن جریان مشروطه داشتند.

وی اظهار داشت: در مسیر این هدف شوم بسیاری از بزرگان جریان مشروطه را از دور خارج کردند و در ابتدا مرحوم شیخ فضل الله نوری را اعدام کردند و مجلس شورای اسلامی را که به فرمان مظفرالدین شاه بناگذاری شد به مجلش شورای ملی تبدیل کردند.

ولایتی تصریح کرد: در این جریان حتی سید عبدالله بهبهانی را ترور کردند، تقی زاده نیز به اتهام قتل سید عبدالله به کشور های اروپایی گریخت وسال ها در آن جا زندگی کرد و مرحوم آخوند خراسانی نیز در نجف به طرز مرموزی به شهادت رسید.

وی افزود: جمع‌آوری کتاب تنبیه‌الامه و تنزیه‌المله مرحوم نائینی نیز برای این منظور پیگیری شد و مبالغی برای جمع آوری این کتاب در قصد شد.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: این تلاش ها همواره برای تحریف و مصادره جریانات سیاسی و تاریخی بوده است، امروز نیز با جریان تحریف انقلاب اسلامی به دست خود فروختگان استکبار روبرو هستیم.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به جریاناتی که سعی بر انحراف جریان مشروطه داشتند، گفت: انقلاب اسلامی نیز باید از انحرافاتی که توسط برخی از دست نشاندگان بیگانه پیگیری می شود، مصون بماند.

وی تصریح کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری با درایت خود در مقابل این تحریفات ایستادند و انقلاب را در مسیر صحیح خود هدایت کردند و از خون هزاران شهید ریخته شده در این مسیر صیانت کردند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =