وابستگان به کانون های قدرت و ثروت، روز به روز پولدارتر می شوند

نامه نوشت:

مصطفی افضلی فرد ،سخنگوي کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درمورد علل افزایش مفاسد اقتصادی گفت: یکی از دلایلی که مفاسد اقتصادی زیاد شده این است که قوانینی که در خصوص مفاسد اقتصادی مصوب و ابلاغ کرده‌ایم یا اجرا نمی شود یا ناقص اجرایی می شود ،مثلا بحث مناطق آزاد تجاری که هدفش تقویت صادارات است که ازاین طریق هم شغل ایجاد شود و هم شاهد رونق اقتصادی باشیم اما شاهد هستیم که ما این مناطق را تبدیل به کانون وارادات بدون تعرفه گمرکی کرده‌ایم و یک استثنائات تجاری نیز برای آنها گذاشته‌ایم و بالغ بر20میلیارد دلار سالانه کالاهای وارداتی وارد کشور می شود که به این کالاها تعرفه بالای گمرکی تعلق می گیرد اما هیچگونه حقوق گمرکی پرداخت نمی کنند .

نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار داشت: با این اقدام از طرفی دولت متضرزر می شود چون هیچ نفعی برایش ندارد و از طرفی چون نفع زیادی برای وارادت کنندگان دارد لذا وارادت کنندگان کانونی را تشکیل داده اند برای نفع هرچه بیشتر و در این زمینه برخی از دستگاه‌ها نیز آلوده شده اند.

افضلی فرد بیان کرد:متاسفانه چون قانون اجرا نمی شود و یادر اجرای قانون استثناء قایل می شویم و در اجرای قانون در میان افراد استثناء قایل می شویم یعنی می گویم چون فلان فرد به فلان کانون قدرت و ثروت وابسته است، از اجرا شدن قانون خودداری می کنیم و به همین دلیل نیز افرادی که به کانون قدرت و ثروت وابسته اند روز به روز پولدارتر می شوند.

وی تاکید کرد:ما نه تنها نظارت قوی نداریم بلکه نظارت منسجم هم نداریم یعنی در بحث نظارت نیز از پراکندگی نهادهای نظارتی و ضعف در اجرای آنها رنج می بریم از طرفی قوانینی که در حوزه نظارت است چون با وجود تبعیض اجرایی می شود لذا اثرات لازم را ندارد.

این عضو کمیسیون اصل نود با بیان اینکه این عدم نظارت فساد رادر دستگاههای دولتی زیاد کرده است ، گفت: اگر در دستگاه‌های دولتی، معامله انجام نشود و چراغ سبز نشان داده نشود قطعا کسانی که قصد سوء استفاده دارند به جایی نمی رسند. در حوزه بیمه چه بانک‌هاو زمین خواری افرادی هستند که در دستگاههای اجرایی تبانی می کنند و بده بستان های انجام می شود که روز به روز این فسادها را بیشتر می کند.

وی گفت: مقابله با این فسادها یک عزم ملی جدی و نظامند می خواهد که جلوی این قضیه را بگیرد و نخستین اقدام نیز این است که قوانینی که مصوب شده است بدون تبعیض اجرایی شود .

افضلی فرد در مورد برخوردهای قوه قضاییه نیز گفت:قوه قضاییه نیز کوتاهی های داشته است و گاهی حکم صادره تناسبی با جرایم صادره نداشته و یا حکم صادر شده است اما در اجرا به مشکل خورده است .

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =