تسنیم نوشت:

روزنامه السفیر فاش کرد: ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دوشنبه آینده به مسکو سفر می کند.

این روزنامه افزود: این سفر ساعاتی قبل از ورود عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به مسکو صورت خواهد گرفت. گفته شده است که هدف اصلی از این سفر زمینه سازی برای سفر سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی به مسکو قبل از پایان سال جاری میلادی است.

السفیر با طرح این سوال که "آیا فرصتی برای ملاقات بین عربستان وسوریه زیر نظر روسیه وجود خواهد داشت"؟ ، نوشت: کسی تا این لحظه نمی تواند پاسخ قاطعی به این سوال بدهد؛ بویژه که روزنامه سوری الوطن پیشتر به طور تلویحی از امکان برگزاری نشستی سه جانبه بین وزیران خارجه سوریه ، عربستان و ایران در مسقط سخن گفته بود.

این روزنامه به نقل از منابع رسانه ای سوریه نوشت: این احتمال قطعی نیست. پایه و اساس همان نشست‌های مسکو است. احتمال ورود محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به مسکو در هفته آینده بعید نیست. باید در نظر داشت که ظریف به آنکارا و سپس روز سه شنبه مستقیما به بیروت سفر خواهد کرد و بعید نیست که روز بعدی به دمشق سفر کند.

السفیر در پایان نوشت:"دیدار روز گذشته ولیدالمعلم وزیر امور خارجه سوریه و یوسف بن علوی همتای عمانی در مسقط – به عنوان اولین دیدار رسمی بین مسئولان سوری و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از گذشت بیش از چهار سال- نمی‌توانست برگزار شود؛ مگر با حمایت عربستان و آمریکا".

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mrsoheilian A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    1 1
    تحلیل درستی است که نمودارشده قبول دارم