پس از دو شکایت محمود احمدی نژاد از اسحاق جهانگیری و اشرفی اصفهانی، این بار نوبت به اسفندیار مشایی رسید که وارد گود شکایت شده و از وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید شکایت کند.

به گزارش خبرآنلاين، اين بار هم پاي فسادهاي دولت گذشته در ميان است. همانطور که شکايت رئيس دولت پيشين از مسئولين دولت پس از خود به دليل افشاي بخشي از اين فسادها بود، مسئول دفترش نيز اظهارات مصطفي پورمحمدي درباره نقش آفريني وي در پرونده سه هزار ميلياردي را تاب نياورد و اقدام به شکايت کرد.

وزير دادگستري اخيرا در گفت و گويي با روزنامه ايران، گفته بود: «رئیس دفتر آقای احمدی نژاد در پرونده سه هزار میلیاردی نقش قابل توجهی داشته اند. واگذاری فولاد و پروژه تهاتر دوطبقه کردن جاده چالوس به نور، جلسه ای در هتل استقلال به دستور مستقیم آقای مشایی بود. آقای مشایی نامه داده بودند و نقش قابل توجهی داشتند.»

پس از انعکاس گسترده سخنان پورمحمدي در ديگر رسانه ها، عبدالرضا داوری از شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری خبر داد که روز شنبه در قوه قضاییه ثبت می‌شود. او اظهارات پورمحمدي را «مصداق افترا و نشر اکاذیب» خواند و در پاسخ به این سوال که هدف احمدی‌نژاد از طرح شکایت‌های گسترده خود آن هم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری چیست، به ايلنا گفت: واقعیت این است که در دو سال اول فعالیت دولت یازدهم، جریان احمدی‌نژاد برابر همه اتهام‌هایی که به سمت وی و اطرافیانش شلیک می‌شد، سکوت کرد. ما نمی‌خواستیم در این دو سال که دولت مشغول مذاکره با غرب بود، مطالبی را عنوان کنیم که فضاسازی و ایجاد حاشیه برای دولت محسوب شود.  بعد از دو سال که پرونده هسته‌ای به نتیجه نسبی رسیده دلیلی ندارد که احمدی‌نژاد و اطرافیان او در برابر هجمه عظیم افتراها و اکاذیب علیه خود سکوت کنند. البته در مورد دلیل شکایت‌های آقای احمدی‌نژاد هر کسی می‌تواند روایت‌های خود را داشته باشد.

روز گذشته نيز خبر شکايت احمدي نژاد از محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری،  منتشر شد. {اينجا} او نيز همچون پورمحمدي با انتقاد از اينکه دولت گذشته خود را پاکدست مي​خواند، گفته بود: احمدی‌نژاد پیش‌دستی و یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کرد. حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم. عادل حیدری، وکیل مدافع محمود احمدی نژاد با بيان اينکه اتهامات اشرفي اصفهاني عليه بقايي هيچ مستند مورد تاييدي از سوي سازمان بازرسی کل کشور ندارد گفته بود که از او تحت عنوان مجرمانه افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شکایت خواهد کرد.

ی پیش از این نيز از شکایت احمدی نژاد از اسحاق جهانگیری به قوه قضائیه خبرداده و گفته بود: برای پیشگیری از تداوم رفتار ناهنجار برخی مقامات مسئول در دولت کنونی، از سوی احمدی نژاد تصمیم گرفته شد تا علیه اتهام زنندگان در دستگاه قضایی اقامه دعوی شود و به همین منظور شکایتی مبنی بر افترا و نشر اکاذیب علیه آقای اسحاق جهانگیری که بیشترین اتهامات را به دولت های نهم و دهم وارد کرده است تنظیم و تسلیم دستگاه قضایی گردید که امیدواریم در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

این در حالی است که دفتر معاون اول رئیس جمهور در اطلاعیه ای اعلام کرد که از طرح شکایت احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوءمدیریت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضایی تسلیم خواهیم کرد.

این شکایت ها در حالی مطرح شده که بسیاری  منتظر پاسخگویی مسئولان دولت گذشته درباره تخلفات عدیده دولت نهم و دهم هستند اما به نوشته يکي از روزنامه ها به نظر مي رسد که طرح اين شکايت هاي متوالي نوعي رونق بازار بگم بگم هاي احمدي نژاد باشد.

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    59 10
    دیگه کمکم داره همه چی لوس میشه..نمیخوان از سکوی نمایش پایین بیان؟؟
  • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    79 17
    قصد احمدی نژاد و اطرافیانش جلوگیری از افشا شدن تخلفات بزرگ وعدیده ای است که انجام داده اند ولاغیر