مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز جمعه با نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی سواحل دریای خزر علاوه بر کاهش نسبی دما، بر شدت بارشها در این مناطق افزوده می شود و طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی، احد وظیفه  افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده برای بخش‌هایی از مناطق شمال شرق، دامنه های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار موقتی باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: شدت بارش امروز در خراسان شمالی و فردا در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان خواهد بود. طی همین مدت برای شمال غرب و دامنه های زاگرس مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد دور از انتظار نیست. همچنین از روز جمعه وزش باد شدید برای شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می گردد که دربعضی ساعات، بویژه در منطقه زابل با طوفان و گردوخاک همراه خواهد. طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین هوای شهر تهران امروز کمی ابری دربعداز ظهر افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است. بیشینه هوا امروز 36 درجه و کمینه آن 26 درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز جمعه 16 مرداد ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 36 درجه سانتیگراد و کمینه آن 26 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز شنبه نیز کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی رعدوبرق پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 37 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 26 درجه سانتیگراد می‌رسد.

42233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =