تسنیم نوشت:

 به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دانیل فیلدمن» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان از مقام خود استعفا کرد.
فیلدمن با شرکت در گفت‌وگویی در «موسسه صلح» آمریکا در مورد اوضاع افغانستان، روز گذشته اعلام کرد که به بخش خصوصی بازگشته است.
اگرچه نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان در مورد برخی آشفتگی‌های سیاسی در افغانستان سخن گفت اما بیان دلیل استعفای خودش خودداری کرد.
وی افزود: مرگ ملا عمر اوضاع روند صلح در افغانستان را پیچیده کرده اما این مسئله یک رویداد مهم است.
فیلدمن اظهار داشت: طالبان افغان حرکت‌هایی مبنی پایان جنگ داخلی در افغانستان را آغاز کرده و اکنون آن‌ها باید در مورد ادامه جنگ یا پایان خشونت‌ها تصمیم بگیرند.
در بخش دیگری از این گفت‌وگو، وی ضمن ستایش از مذاکره صلح میان طالبان افغان و دولت کابل در منطقه مری پاکستان گفت که اعتبار بهبود روابط میان اسلام‌آباد و کابل را باید به اشرف‌غنی نسبت داد.
«استیفن هادلی» رئیس هیئت مدیره موسسه صلح آمریکا نیز گفته که اگرچه رئیس‌جمهور افغانستان مورد انتقادهای داخلی قرار گرفته است اما وی از اسلام‌آباد خواسته تا در صورت آوردن طالبان افغان به میز مذاکره صلح با دولت کابل، افغانستان حاضر است علیه طالبان پاکستان اقدام کند.
هادلی افزود: دلایل دیگری نیز وجود دارد که پاکستان را ترغیب به ایفای نقش پر رنگ‌تر در روند صلح افغانستان کند.
وی ادامه داد که رهبران پاکستان پس از حمله تروریستی به مدرسه ارتش این کشور در پیشاور، طالبان پاکستانی را تهدید جدی‌تری می‌پندارند.
در حمله تحریک طالبان پاکستان به مدرسه ارتش پاکستان در شهر پیشاور در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، 140 نفر کشته و حدود 130 نفر دیگر زخمی شدند که بیشتر آن‌ها کودک بودند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =