تسنیم نوشت:

سناتور جمهوریخواه آمریکایی روز چهارشنبه تاکید کرد که در بین اعضای سنا تقاضای زیادی برای تمدید قانون تحریم های ایران وجود دارد و احتمالا پیشنهاد مربوط به تمدید تحریم های ایران در پاییز امسال تصویب خواهد شد.

به‌گزارش هیل وبسایت کنگره آمریکا، باب کورکر عصر چهارشنبه پس از نشست کوتاه سناتورها با ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: حدس من این است که یکی از نخستین چیزهایی که کنگره پس از پایان این مناظره و بحث ها انجام خواهد داد، می توانم بگویم پس از گذشت 60 روز، این خواهد بود که ما تمدید تحریم های ایران را تصویب خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: هرچند همان طور که می دانید، ایران خواهد گفت که آنها معتقدند هر چیزی در راستای تمدید تحریم ها، نقض توافقنامه خواهد بود.

مارک کرک و روبرت منندز سناتورهای آمریکایی اوایل امسال قانونی را ارائه کرده بودند تا تحریم های ایران را تمدید کنند. مهلت اعمال تحریم های ایران پایان سال 2016 میلادی خواهد بود. این قانون قصد دارد تحریم ها را به مدت 10 سال دیگر تمدید کند.
این قانون برنامه های هسته ای و موشکی و نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم را شامل می شود.

دولت آمریکا شک و تردید خود را نسبت به هرگونه تمدید تحریم ها علیه ایران اعلام کرده است. جک لو وزیر خزانه داری آمریکا ماه گذشته در نشست استماع کمیته روابط خارجی سنا، صحبت کردن در خصوص تمدید تحریم های ایران را "نابهنگام" ارزیابی کرده بود.
ایران و قدرت های جهانی 23 تیرماه برجام هسته ای را امضا کرده اند و در صورت اجرای نهایی این توافق، تحریم های بین المللی علیه تهران در ازای محدود شدن بخشی از فعالیت های هسته ای، لغو خواهد شد.
کنگره آمریکا تا 17 سپتامبر مهلت خواهد داشت تا برجام هسته ای را مورد بازنگری قرار داده و در خصوص آن رای گیری کند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    25 42
    برای 100 تا زندانی سیاسی همه مردم ایران باید تحریم شوند؟ این خودش می شود نقض حقوق یک ملت.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    3 5
    باید تحریمها تشدید بشه تا ملت ایران به خودکفایی برسه