تسنیم نوشت:

کمیته یهودیان آمریکا اعلام کرد که تصمیم به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، کمیته یهودیان آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تصمیم به مخالفت با توافق هسته‌ای ایران یا برجام گرفته است. دیوید هریس، مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا اعلام کرد که این تصمیم پس از مشاوره‌های فشرده، روشنفکرانه در حضور بسیاری از رهبران این کمیته گرفته شد.

هریس اعلام کرد که رهبری این کمیته با اکثریت آرا تصمیم به مخالفت با این توافق گرفت زیرا حمایت از این توافق ریسکها، نگرانی‌ها و ابهامات بسیاری را برای یهودیان به همراه خواهد داشت.

وی گفت: با رها کردن محور مذاکرات قبلی مبنی بر رفع تحریمها در ازای از کار انداختن زیرساختهای هسته‌ای ایران و در عوض جایگزین کردن آنها با آنچه تعلیق موقت برنامه هسته‌ای است، گروه 1+5 به راستی وضعیت آتی ایران به عنوان یک کشور هسته‌ای به صورت قانونی پذیرفته است، موضوعی که اوباما خود در مصاحبه‌ خود نیز آن را پذیرفته است.

نینا لاوی و استیو اسرائیل، نمایندگان یهودی نیویورک و تد دویچ، نماینده دموکرات فلوریدا نیز بعد از ظهر سه‌شنبه مخالفت خود را با برنامه جامع اقدام مشترک اعلام کردند.
لاوی، دموکرات ارشد در کمیته تخصیص مجلس و دویچ دموکرات ارشد در کمیته فرعی خاورمیانه است و اسرائیل تا این اواخر برنامه انتخاب مجدد دموکرات‌های مجلس را هدایت می‌کرد.

این سه نفر اولین دموکرات‌های ارشد و نیز اولین یهودیان در این حزب هستند که مخالفت خود را با برجام اعلام کرده‌اند.
این در حالی است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در چند هفته آتی فعالیت‌های خصوصی و عمومی خود را شدت خواهد بخشید تا حمایت کنگره از توافق هسته‌ای با ایران را جلب کند، تلاشی برای مقابله با منتقدینی که وعده داده‌اند از تعطیلات یک ماهه کنگره برای فشار به نمایندگان در جهت مخالفت با توافق استفاده خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نا شناس IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    23 1
    خداوند شر این افراطیون وابسته به صهیونیست ونیز افراطیون داخل را از سر این ملت محجوب ومحروم دور بدارد