۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۷

اعتماد نوشت:

جواد امام، مديرعامل بنياد باران در اين هفته پيامكي را به دوستان و همفكران خود فرستاد كه خبر از تاسيس يك هيات مذهبي به نام ايثارگران مي‌داد. او در اين پيامك نوشته بود: سلام دوستان عزيز. به لطف و كرم الهي و با استعانت از شهداي كربلاي حسيني(ع) تاسيس هيات ايثارگران توسط جمعي از رزمندگان، جانبازان و آزادگان دوران دفاع مقدس را با همراهي نسل سوم انقلاب اسلامي به استحضار مي‌رسانيم. به‌همين مناسبت نخستين جلسه هيات را همزمان با شهادت سِبط مكرم نبوي(ص) امام جعفر صادق(ع) در تاريخ دوشنبه ١٩/٠٥/٩٤ از حسينيه شماره يك جماران آغاز نموده و توفيق ادامه آن را از يگانه ايزد منان مسألت داريم.

اين البته آغاز گمانه‌زني برخي اصولگرايان بود كه تلاش كردند تا وانمود كنند اين هيات تنها اهداف مذهبي ندارد و به دنبال فعاليت سياسي است اما جواد امام به سرعت اين شائبه را رد كرد و در مصاحبه‌اي گفت: نخستين جلسه هيات ايثارگران هفته آينده و در شب شهادت امام صادق در حسينيه شماره يك جماران برگزار مي‌شود. وي اعضاي هيات ايثارگران را جمعي از افرادي معرفي كرد كه سبقه ايثارگري دارند و گفت: اين مجموعه از ايثارگران و جانبازان و خانواده شهدا تشكيل شده و حزب سياسي نيست و اهداف سياسي ندارد.

در سال‌هاي گذشته اصولگرايان هيات رزمندگان اسلام را راه‌اندازي كرده بودند كه در جلسات مذهبي اين هيات سخنراني‌هاي سياسي به نفع اصولگرايان و در برخي موارد عليه اصلاح‌طلبان انجام مي‌شد. شايد اين مهم‌ترين دليلي بود كه رسانه‌هاي اصولگرا گمانه‌زني كردند هيات ايثارگران نيز قرار است كار سياسي كند.

ديگر دليل اين گمانه‌زني درخواست مجوز فعاليت سياسي براي تشكلي به نام مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي بود. سردار مهدي كياني، دكتر غلامعلي رجايي، سردار محمد مقدم، سردار محسن رشيد، حجت‌الاسلام محمد پروازي و حجت‌الاسلام پهلواني از اعضاي هيات موسس مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي هستند.

 

17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نصراله مراديان A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    5 0
    آرزوي ديرينه طيف بزرگي از انقلابيون اصلاح طلب برآورده شد. با تشكر ازهيئت موسس مجمع ايثارگران