وزیر دفاع عربستان در دیدار با پادشاه اردن به گفتگو در مورد توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ابنا، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان امروز وارد امان پایتخت اردن و با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن دیدار کرد.

«محمد المؤمنی» سخنگوی دولت اردن گفت مذاکرات صورت گرفته میان محمد بن سلمان و پادشاه اردن شامل مسأله یمن، مبارزه با تروریسم و بحران سوریه می‌شد. وی افزود: علاوه بر این در این دیدار پرونده ایران و توافق هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر اطلاع رسانی اردن گفت: این دیدار بر جنبه‌های راهبردی منطقه‌ای و دو جانبه متمرکز شده بود.

المؤمنی اظهار کرد: روابط میان اردن و عربستان روابطی نمونه محسوب می‌شود که کشورهای عربی از آن الگوبرداری می‌کنند. ما به این روابط قوی و محکمی که میان ما و عربستان وجود دارد افتخار می‌کنیم. ما از تلاش‌های پیشگامانه عربستان در منطقه و کوشش‌های خستگی ناپذیر و مستمر این کشور در تعمیق امنیت و ثبات منطقه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

این درحالی است که محمد بن سلمان هفته گذشته نیز به مصر سفر کرده بود و با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و دیگر مسئولان این کشور دیدار کرده بود که حاصل این سفر تمدید مشارکت ارتش مصر در ائتلاف کشورهای عربی برای حمله به یمن بود.

با توجه به اینکه مصر و اردن دو کشور با ارتش قدرتمند و باسابقه در میان کشورهای عربی به شمار می‌روند و در جریان ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان برای حمله به یمن چندان حضور چشمگیری نداشتند، به نظر می‌رسد با توجه به شکست‌های عربستان و فرسایشی شدن حمله این کشور به یمن؛ ریاض در تلاش است با جلب رضایت قاهره و امان حضور این کشورها در جنگ خود علیه یمن را پررنگ کند. عربستان سعودی از بامداد پنج‌شنبه، ششم فروردین تجاوز همه جانبه‌ای را به کشور یمن آغاز کرد که تاکنون ادامه دارد.

5252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نيچه ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    6 15
    مرگ بر ال يهود و ال سعود
  • محمد A1 ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    5 7
    همه چیز بچه بازی شده .
  • صعودی ملعون IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    8 18
    مگس هم میخواد خودشو قاطی پرنده ها کنه
  • سامان IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    3 1
    اردن قطعه ی نهایی این پازل شیطانی است.