هنوز یک هفته از اعلام خبر شکایت محمود احمدی نژاد از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نگذشته است که امروز وکیل احمدی نژاد از شکایت دیگر رئیس دولت دهم از یکی از مردان روحانی خبرداده است و او کسی نیست جز محمد اشرفی اصفهانی که در گفتگویی گفته بود: "حالا نوبت بگم بگم های ماست".

به گزارش خبرآنلاین، به گفته حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری، دولت محمود احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت تاریخ بعد از انقلاب است در حالی که این دولت خود را از همه دولت‌ها ممتاز می‌دانست اما مردم با قضایای معاون اول (محکومیت محمدرضا رحیمی از سوی دادگاه) دیدند که ویژگی‌های ممتاز این دولت چه بود.

اشرفی اصفهانی همچنین در گفتگو با خبرآنلاین از محکومیت دو نماینده مجلس و یک مدیرارشد دولت احمدی نژاد   به انفصال از خدمات دولتی خبرداده بود.

وی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در تاریخ 18 اسفند 93 گفته بود که این تخلفات فقط مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است چرا که اگر در دولت‌های قبل چنین مسائلی وجود داشت، احمدی‌نژاد پیش‌دستی و یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کرد. حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم.

این مواضع صریح باعث شده است که سید عادل حیدری، وکیل مدافع محمود احمدی نژاد امروز بگوید:آقای اشرفی اصفهانی اتهامات زیادی را به دولت‌های نهم و دهم به ریاست آقای احمدی‌نژاد و کارگزاران این دولت‌ها به ویژه آقای حمید بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری سابق منتسب کرده است و این در حالی است که حتی یک دلیل کوچک نیز برای اتهامات انتسابی ندارد و به همین دلیل هم نامه‌های سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ارائه مستندات از سوی وی، بی‌پاسخ مانده است.

حیدری که با تسنیم گفتگو می کرد، تاکید کرد: بدیهی است این عدم پاسخ‌گویی آقای اشرفی‌اصفهانی که در سمت ریاست هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری است، معنایی جز عدم وجود حتی کوچکترین دلیل مثبت برای اکاذیب منتشر شده ندارد و لذا از آقای اشرفی اصفهانی تحت عنوان مجرمانه افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی طرح شکایت خواهیم کرد.

این در حالی است که وی پیش از این از شکایت احمدی نژاد از اسحاق جهانگیری به قوه قضائیه خبرداده و گفته بود : برای پیشگیری از تداوم رفتار ناهنجار برخی مقامات مسئول در دولت کنونی، از سوی احمدی نژاد تصمیم گرفته شد تا علیه اتهام زنندگان در دستگاه قضایی اقامه دعوی شود و به همین منظور شکایتی مبنی بر افترا و نشر اکاذیب علیه آقای اسحاق جهانگیری که بیشترین اتهامات را به دولت های نهم و دهم وارد کرده است تنظیم و تسلیم دستگاه قضایی گردید که امیدواریم در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

این در حالی است که دفتر معاون اول رئیس جمهور در اطلاعیه ای اعلام کرد که از طرح شکایت احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوءمدیریت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضایی تسلیم خواهیم کرد.

این شکایت ها در حالی مطرح شده است که بسیاری  منتظر پاسخگویی او پیرامون تخلفات عدیده دولت نهم و دهم بودند.

محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در جدید ترین نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری گفته است:‌ قطعا هر کسی شکایت کند٬ ثبت می‌شود. این شکایت نیز ثبت شده و در دادسرا به شعبه بازپرسی ارجاع شده و در مراحل کارهای دادسرایی است.

وی ادامه داد که یکی از اقدام‌های این مرحله آن است که از شاکی مستندات را می‌خواهند و از طرف مورد شکایت هم می‌خواهند که از خود دفاع کند. بنابراین باید این مرحله طی شود٬ این پرونده فعلا جاری است٬ اما در مورد موارد اتهامی از بیان جزئیات معذور هستم.

اما کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس در این باره می گوید:به جاي اینکه دولت يازدهم به خاطر  حیف و میل‌هایی که در دوران دولت گذشته شده شکایت کنند، احمدی نژادی ها با فرافكني اين كار را انجام داده اند و اين عوام فریبی را در پیش گرفته اند که به دليل تخلفات گسترده مورد مجازات بيشتر صاحب منصبان و افکار عمومی قرار نگیرند.اين اقدام؛ مطلقا و تنها با هدف سیاسی و انتخاباتی است اما چیزی عاید كساني كه به دنبال اين شكايت هستند تا از آن در انتخابات پيش رو، بهره برداري كنند، نخواهد شد.

با این حال باید دید دستگاه قضایی دربرابر این شکایت ها چه واکنشی نشان می دهد و آیا سریال شکایت بازی محمود احمدی نژاد با یاران روحانی به کجا می انجامد؟

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صبایی A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    21 8
    احمدی نژاد دیگه تمام شد اینقدر هی زندش نکنید احوال و روان مردم را پریشان می کنید.
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    1 5
    والله اگه احمدی نژاد اگه معصوم هم بود با این سیاه نماییهایی که برای ایشان ازترس بازگشت ایشان به قدرت میشود صورت می گیرد من یه ایرانی عادی هستم وبه اقای احمدی نژاد هم ارادت دارم وتحت تاثیر سیاه نمایی رسانه های نان به نرخ روز خور هم قرار نمی گیرم
  • احمد ف ف ف RO ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    سم پاشی کردند از کسانیکه تریبونی ندارند و در افکار عمومی نمیتوانند از خود دفاع کنند که هنر نیست
  • احمد A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 0
    تهمت و افترع نزنید. شکایتی هم در راه نیست اگه راست میگید و سیاست کاری نمیکنید. خوب یا مناظره کنید. الان که قدرت در دست شماست. احمدی نزاد و طزفدارانش اهل تهمت و استفراع زدن نیستند اینها از طریق قانون جلو میروند. اگه در پناظره های انتخاباتی احمدی نزاد هم اون رسوایی هایی که انجام داد اگه میدونستید دورغه صد با ر اون را محکمه میکردید. ول دیدید که حرف حسابه. ولی حالا شما سیاه نمایی میکنید. خدمات اون را باید شکایت کنه