ایرنا نوشت:

«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران طرح پیشنهادی اصلاح شده خود درباره سوریه را به دبیر کل سازمان ملل متحد ارایه خواهد کرد.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری المیادین افزود: این طرح پس از انجام رایزنی های دقیق میان تهران و دمشق به دبیر کل سازمان ملل ارایه خواهد شد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: جزییاتی که در خصوص این طرح پیشنهادی چهار ماده ای منتشر شده، تنها گمانه زنی است.
این در حالی است که معاون وزیر خارجه کشورمان امروز ظهر با «باگدانف» نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار و در خصوص آخرین وضعیت منطقه و راهکار سیاسی در سوریه گفت وگو و رایزنی کردند.
بر اساس این گزارش، یک روز بعد از مذاکرات سه جانبه وزرای خارجه آمریکا، روسیه و عربستان در دوحه پایتخت قطر، وزیر خارجه سوریه به تهران آمده تا ملاقات سه جانبه بین مقام های ایرانی، سوری و روسی در خصوص حل بحران سوریه در تهران برگزار شود.
معاون وزیر خارجه کشورمان درباره آخرین تحولات بحران سوریه و سفر وزرای خارجه روسیه و سوریه به تهران نیز، گفت: خوشبختانه یک تغییر استراتژیک در نگاه بازیگران منطقه ای در قبال سوریه رخ داده است؛ اگر در چهار سال گذشته بسیاری از بازیگران خارجی توسل به جنگ را راهکار سوریه می دانستند، اکنون بخش عمده ای از بازیگران، توسل و تمرکز بر راه حل سیاسی را مناسب ترین روش برای حل بحران سوریه می دانند.
امیرعبداللهیان پیشتر نیز با تبیین طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت مبارزه جدی و غیر گزینشی با تروریسم در منطقه تاکید کرده بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =