رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگری به شدت افزایش می یابد، دروازه های جدیدی باز می شود و حتما شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی برای تاسیس زیربناهای گردشگری هستیم که تا 3 تا 5 سال آینده به وضعیت نرمال می رسیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسعود سلطانی‌فر در نشست خبری امروز ظهر خود گزارشی از عملکرد یک ساله از این سازمان ارائه داد.

سلطانی فر گفت: تا یک سال قبل ما در شرایط تحریم بودیم و با این شرایط برنامه ریزی می کردیم اما خوشبختانه در دوران پسا تحریم شرایط برای ما بهتر شده و امیدوارم بتوانیم از منابع جدید استفاده کنیم تا در مسیر توسعه گام برداریم.

او گفت: به زودی حضور گردشگران خارجی در ایران به شدت افزایش می یابد، دروازه های جدیدی باز می شود و حتما شاهد حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی برای تاسیس زیربناهای گردشگری هستیم. به طوریکه تا 3 تا 5 سال آینده به وضعیت نرمال مي رسيم.

سلطانی فر ادامه داد:ما متوجه شدیم در فضای پساتحریم باید با یک ادبیات مشخص با سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارتباط بگيريم. بنابراین یک بسته پیشنهادی را تهیه کردیم که تا دو هفته آینده به دو زبان انگلیسی و عربی منتشر مي شود. در این بسته ۱۰۲۰پروژه با اعتبار 23 هزار میلیارد تومان پیش بینی کردیم تا سرمایه گذاران اولویت ها را بدانند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مورد شرایط این بسته گفت: موقعیت اعتبار امکانات و شرایط اجرای پروژه ها در این بسته مشخص شده است. همچنین احیا و بازسازی اماکن تاریخی با حضور بخش خصوصی هم پیش بینی شده است. از طرفی سرمایه گذاری برای تعدادی بازارچه صنایع دستی و ... هم در نظر گرفته شده است البته بعد از مشخص شدن پروژه ها باید برای فراهم کردن شرایطی که بتواند مجوزها را از مراجع در کوتاه ترین زمان بگیرد هم فراهم شود.

او گفت:در این زمینه هم با ستاد جذب سرمایه گذاران خصوصی در استان هایی که در استانداری فعال شده صحبت کردیم و در داخل سازمان هم مجموعه ای فعال شده است که مسوول پیگیری است. آموزش نیروی انسانی، حمل و نقل هوایی و اصلاح ساختار سازمان هتل سازی محورهای مهم ما هستند.

سلطانی فر با اشاره به مصوبه دولت برای تسهیلات ویژه گردشگری گفت: یکی از این تسهیلات مثل افزایش ویزای فرودگاهی به 30 روز است که تا 15 روز هم افزایش می یابد. همچنین دولت صدور ویزای الکترونیک را تصويب کرد که وزارت امور خارجه یک سال فرصت برای اجرای آن را دارد. از طرف دیگر صدور ویزای فرودگاهی برای چند فرودگاه بود که الان در تمام فرودگاه های مرزی این امکان وجود دارد. هفته قبل با بنیاد حفظ ارزش های دفاع مقدس تفاهم نامه ای امضا شد تا حمایت های بیشتری از گردشگری راهیان نور داشته باشيم.

او از دستاوردهای مهم دیگر دولت یازدهم گفت: بازگرداندن سه محموله از آثار تاریخی به کشور هم دستاورد مهم دولت یازدهم است. برای حفظ آثار تاریخی 17 استان انجمن های حفظ میراث تاریخی را فعال کردیم تا یک شبکه نیروی انسانی برای حفاظت از میراث فرهنگی داشته باشيم. از طرف دیگر 350 آثار باید با مشارکت مردم مرمت شود و تا نیمه شهریور حضور بخش خصوصی برای احیای این آثار مشخص مي شود.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه گفت: در بخش صنایع دستی در سال93،  153 ميليارد تومان صادرات بود که سال 92 به 112 میلیارد تومان می رسید بنابراین رشد خوبی دارد. اما چون هنوز اقتصاد صنایع دستی فعال نشده هنرمندان در جهت تامین معیشت مشکل دارند.

سلطانی فر گفت: بازرگانی و فروش و افزایش کیفیت و نوع آوری سیاست اصلی مادر این بخش است. در بخش سرمایه گذاری نیز سرمایه گذاران بخش داخلی برای ما اولویت دارند.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همایون FI ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام..اقای سکاندار سازمان درحال فروپاشی...عوض رویا پردازی بیا موزه های در حال تخریب را نجات بده که فردا سر اجنبی هاخراب نشه..یه سری به موزه ابگینه بزن..موزه رضا عباسی...البته توو این یکسال واندی یکبار هم به ابگینه نرفتی ببینی چه بلایی به سرش اوردن....اینقدر توو امار متوهم ورود گردشگر سیرنکن..