درآمد یک کارتون ژاپنی معادل چه اندازه درآمد تویوتا است؟/انیمیشن هایی که فقط سرگرم نمی کنند

مقدار پولی که کارتون «پکمن» کسب کرده است حدود ۲بیلیون ین می شود که اگر بخواهید راحت تر قیمت آن را متوجه شوید در آمد سالیانه کارخانه تویوتا ۲۳بیلیون ین است.

متین والی نژاد:


مطمئناً هرکسی در زندگی‌ خود حداقل ۵ دقیقه کارتون ژاپنی را در تلویزیون دیده است. انیمیتر‌های ژاپنی فقط به قسمت سر گرم کردن جوان‌ها فکر نکردند بلکه به اقتصاد کشور و فرهنگسازی کشور نیز توجه داشتند. انیمیشن ژاپن در اقتصاد، فرهنگ و ارتباط ژاپن  با دنیا نقش بسیار مهمی‌ دارد. 

یک نمونه از آن معروف‌ترین انیمیشن ژاپن «پکمن» (pokemon) است که در بیشتر کشور‌های دنیا پخش شده است و مقدار پولی که کارتون «پکمن» کسب کرده است حدود ۲بیلیون ین می شود که اگر بخواهید راحت تر قیمت آن را متوجه شوید در آمد سالیانه کارخانه  تویوتا ۲۳بیلیون ین است.

این در آمد‌ها فقط از طریق پخش آنها در تلویزیون یا سینما نیست بلکه بازی‌‌های کامپیوتری گیم ها و علاوه بر آنها عروسک‌ها و وسایل آنها نیز بسیار فروش می رود.در ژاپن فستیوال‌های مختلفی‌ در مورد کارتون‌های شان برگزار می شود که بسیاری از آدم ها از کشور‌های دیگر به خاطر آن جمع می شوند در ۳ روز حدود ۵ هزار نفر در این فستیول‌ها شرکت می کنند و لباس‌هایی به شکل کارتن‌ها را از آنجا خرید می کنند و وسایل‌های این انیمیشن در آنجا به فروش می رود.

این فستیوال‌ها باعث زیاد شدن توریست‌ها می شود و هر خارجی‌ که به این فستیوال‌ها می اید حداقل یک هفته در ژاپن می ماند که خود این موضوع کمکی‌ به اقتصاد ژاپن می شود. بیشتر این انیمیشن‌ها از کمیک‌ها درست می شوند.

کمیک‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها و مجلات هستند و تفریح بیشتر ژاپنی‌ها خواندن این کمیک‌ها در راه کار، در اتوبوس‌ها و قطار‌های شان هست. بیشترین پولی که یک انیمیشن درمی آورد توسط هالیوود است. اگر هالیوود انیمیشن را بخرد یا با آن انیمیشن فیلمی درست کند پول زیادی جا به جا می شود و آن انیمیشن به شهرت می‌رسد.

3939

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    نسبت به ماشین سازی کار آنچنان راحتی هم نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    باسواد اسم اینها کارتون و کمیک نیست اسمشون انیمه و مانگاست
  • مرتضی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    3 0
    آقا من عاشق انیمه ژاپنیم ، کی موشیشی و برسرک رو دیده ؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    کارتون و کمیک و عروسک نیست عزیز دل برادر. انیمه و مانگا و اکشن فیگور درسته.
  • بی نام A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 0
    نخیر چرا الکی میگید ؟ چرا اشتباه می کنید ؟ ژاپن "فقط" باید بره با آمریکا "مذاکره" کنه تا پیشرفت کنه .