۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸

تسنیم نوشت:

وزارت دادگستری آلمان در پی بالا گرفتن مناقشات بین مقامات آلمانی بر سر روند تحقیقات علیه سایت افشاگر "نتز پلیتیک"، دادستانی کل فدرال آلمان را برکنار کرد.

به‌گزارش روزنامه "تاگس سایتونگ"، در مناقشات بر سر تحقیقات علیه پایگاه اینترنتی "نتزپلیتیک" آلمان به اتهام خیانت به کشور و افشای اسرار دولتی، "هایکو ماس" وزیر دادگستری آلمان  "هارالد رانگه" دادستان کل فدرال آلمان را برکنار کرد.

وزارت دادگستری آلمان این خبر را شب گذشته در برلین اعلام کرد.

"هایکو ماس" همچنین اعلام کرد که "هارالد رانگه" در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه خود حقایق را وارونه جلوه  داده است و اعتماد ما به وی به شدت آسیب دیده است.

ظاهرا قرار است فردی به نام "پیتر فرانک" از مونیخ جانشین "هارالد رانگه" شود.

پایگاه اینترنتی "نتز پلیتیک" در اقدامی مشابه سایت افشاگر ویکی لیکس از تصمیمات سازمان اطلاعات داخلی آلمان برای تشدید کنترل شبکه های اجتماعی در این کشور پرده برداشته و اسناد محرمانه ای را در این راستا فاش کرده بود.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان به این مسئله شکایت کرده بود و دادستانی کل فدرال آلمان به سرپرستی "هارالد رانگه" تحقیقات در این باره علیه روزنامه نگاران پایگاه اینترنتی "نتز پلیتیک" به اتهام خیانت به کشور و افشای اسرار دولتی آغاز کرده بود.

البته چندی پیش وزارت ادگستری آلمان به دلیل انتقادات بسیاری که به این مسئله از طرف اقشار مختلف مبنی بر نقض قوانین آزادی مطبوعات وارد شده بود خواستار توقف این تحقیقات از طرف دادستانی کل فدرال آلمان شد.

"هارالد رانگه" نیز پیامد آن دولت و وزارت دادگستری این کشور را متهم به دخالت غیر قابل تحمل در روند دستگاه قضایی کرد. هایکو ماس این انتقاد را رد کرده و در برابر خبرنگاران اظهار داشت که این اظهارات و حملات "رانگه" را غیر قابل فهم ارزیابی کرده و تصریح کرد که این گونه اظهارات تصورت غلط را در عموم ایجاد می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =