واحد مرکزی خبر نوشت:


سخنگوی کاخ سفید گفت: خروج رئیس جمهور بعدی از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی، غیر عاقلانه خواهد بود.

به گزارش آناتولی ؛ جاش ارنست افزود: دلیل اینکه من این اقدام را " غیرعاقلانه " توصیف می کنم این است که اصلا مشخص نیست لغو این توافق چه نتیجه ای خواهد داشت و بسیار احتمال دارد که نتیجه ای جز رویارویی در خاور میانه نداشته باشد.

وی گفت : اگر با وجود پایبندی ایران به توافق هسته ای ، رئیس جمهور بعدی آمریکا که یکسال و نیم دیگر به قدرت می رسد به طور یکجانبه از این توافق خارج شود، وحدت بین المللی کاملا خراب خواهد شد.

برخی از نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری گفته اند اگر در انتخابات بعدی رئیس جمهور شوند، از این توافق خارج خواهند شد.

اسکات واکر فرماندار ویسکانسین و ریک سانتوریوم سناتور سابق آمریکا  از منتقدان جدی این توافق هستند و می گویند به محض آن که به قدرت برسند، از این توافق خارج خواهند شد و ریک پری فرماندار سابق تگزاس نیز گفته است در نخستین روز به قدرت رسیدن ، تحریم ها علیه ایران را مجددا اعمال خواهد کرد.

جب بوش فرماندار سابق فلوریدا در این خصوص گفته است پیش از هر اقدام ، ابتدا با متحدان آمریکا این موضوع را بررسی خواهد کرد.

10 نامزد جمهوریخواهی که از بیشترین حمایت رای دهندگان برخوردار هستند روز پنجشنبه در اولین مناظره جمهوریخواهان، نخستین فرصت را خواهند داشت تا به طور علنی درباره توافق هسته ای ایران و مسائل مهم دیگر به طور علنی بحث و گفتگو کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =