تغییر کاربری 1190 هکتاری زمین های شهرک های صنعتی استان زنجان

با پیگیری‌های صورت گرفته تغییر کاربری 1190 هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی شماره او 2 و شهرک تخصصی روی زنجان، خرم‌دره، ماه‌نشان، ابهر و خدابنده انجام‌شده است.

ناصر صیدی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در این رابطه به خبرآنلاین گفت: سند تفکیکی 336 هکتار از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی اشراق زنجان یک، شهرک صنعتی نوآوران و شهرک تخصصی روی اخذ شده است.

به گفته وی، علاوه بر اخذ این اسناد که به ‌واسطه آن صاحبان صنایع می‌توانند در اخذ تسهیلات بانکی از این اسناد استفاده کنند، اعطای 780 میلیارد ریال تسهیلات از محل کمک‌های تأمین اعتبار و نوسازی خط تولید به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان انجام‌ شده است.

وی با اعلام اینکه در 2 سال اخیر تعداد 210 قرارداد واگذاری زمین صنعتی در 13 شهرک و ناحیه صنعتی استان منعقد شده ادامه داد: از این تعداد قرارداد در زمینی به مساحت 65 هکتار عملیاتی خواهد شد.
صیدی افزود: زمین ثبت‌ شده برای اجرای این قراردادها 65 هکتار و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری را نیز 3670 میلیارد ریال است که می‌تواند زمینه اشتغال 2354 نفر را فراهم کند.

به گفته وی، در جهت رفع مشکل کمبود زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی شهرستان زنجان، مصوبه ایجاد شهرک‌های صنعتی شماره 3 و 4 شهرستان زنجان که به ترتیب 100 و 700 هکتار خواهند بود، اخذ شده و در دهه فجر سال‌جاری، واگذاری زمین آغاز خواهد شد.

این مسئول از اختصاص شهرک شماره 3 زنجان به صنایع برق و الکترونیک بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر انتخاب استان به ‌عنوان قطب صنایع الکترونیک و IT کشور خبر داد و گفت: بهترین فرصت استان جهت توسعه صنعتی، استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاری و منابع مالی صاحبان صنایع فعلی استان است که در صورت حمایت متولیان توسعه صنعتی استان، نسبت به اجرای طرح‌های توسعه واحدهای خود اقدام کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =