نامه دوسال پیش احمدی نژاد به روحانی که در فضای مجازی دست به دست می شود

این روزها نامه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی میان مخاطبان رد و بدل می شود که عنوان آن "نامه احمدی نژاد به روحانی برای دعوت او به مناظره" است.

عبدالله احمدي: اگر چه این نامه در این گروهها به عنوان نامه ای جدید و در فضای پس از توافق هسته ای و همچنین شکایت رئیس دولت دهم از معاون اول رئیس جمهور مطرح شده است اما با اولین جستجوی عنوان نامه در یکی از موتورهای جستجوگر، مشخص می شود که تاریخ این نامه متعلق به آذر 1392 است که از شب گذشته بازنشر شده و کاربران فضای مجازی را به اشتباه انداخته است.

اما این نامه واکنش احمدی نژاد به گزارش 100 روزه حسن روحانی از دولت یازدهم {اينجا} است. رئيس دولت يازدهم به وعده انتخاباتی خود در اولین ماههای آغاز به کار دولت تدبیر و امید خود عمل کرده و در تاریخ ششم آذر 92 در تلویزیون ظاهر شده و گزارش فعالیت 100 روزه دولت را به مردم ارائه داد. در این گزارش که در واقع بخشی از آن آگاهی بخشی به مردم نسبت به اقدامات دولت سابق بود، روحانی تصریح کرد: «دولت نهم و دهم در هشت سال گذشته پر درآمدترین دولت بوده و 750 میلیارد دلار درآمد ارزی و نفت و گاز داشته که رقم بی‌سابقه بوده اما متأسفانه بدهکارترین دولت بوده است». روحانی البته در ادامه سخنانش گفت: «مشکلات اقتصادی ما عمدتاً ناشی از بی‌تدبیری بوده است نه تحریم‌ها و کسی که می‌‌گفت قطعنامه‌ها کاغذپاره‌ای بیش نیست، وابستگی ما به واردات را بیشتر کرد در حالیکه وقتی در قدرت‌ها در حال مبارزه هستیم، باید به خود متکی باشیم.»

وی البته در این بخش از سخنانش نیز گفت:«البته دولت قبل برای خیلی‌ها هم شغل ایجاد کرد که چینی‌ها و کره‌ای ها بودند

با این حال، اگر چه برخی رسانه های حامی احمدی نژاد و منتقد دولت روحانی از این گزارش به عنوان محاکمه دولت نهم و دهم در رسانه ملی یاد کردند اما رئیس جمهور در گزارش خود سعی کرد به مردم بگوید که با توجه به مشکلاتی که از دولت گذشته برای دولت جدید به ارث گذاشته شده نباید انتظار رفع مشکلات کشور در سریع ترین زمان را داتشه باشند.

اما این گزارش با واکنش محمود احمدی نژاد روبرو شد و او را برآن داشت که دست به قلم برده و نامه ای به حسن روحانی بنویسد.

احمدی نژاد در این نامه از روحانی برای شرکت در مناظره ای صریح و روشنگر دعوت کرده و نوشته بود:  با آنکه اینجانب - حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر" پایه" " انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی پایه" به دولت های نهم و دهم شکل گرفته بود- به اقتضای مصالح کشور، بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بی شمار گروه های مختلف مردم و از جمله صاحب نظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود.

وی درادامه مدعی شد: خدا را شاهد می گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول ۸ سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم سابقه در جای جای میهن اسلامی به موازات دشمنی های بیگانگان، حجم کم نظیر ناملایمات و بی مهری های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده ایم. {متن کامل اين نامه را اينجا بخوانيد}.

این در حالی است که مردم در هشت سال گذشته نتیجه این "امتحان نیک" را با توجه به درآمدهای نفتی کلان و اختلاس های هزار میلیاردی سرسام آور در زندگی خود ندیدند و رئیس جمهوری که طی این سال ها ادعای پاکدستی مدیران خود را داشت، معاون اول و معاون اجرایی خود را به جرم فساد اقتصادی در زندان می بیند.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    مثل اینکه دلش برای بگم بگم رو آنتن زنده تلویزیون تنگ شده دوباره
    • بدون نام ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      2 8
      ????? ????? ??? ??? ?????? ?? ??? ??? ???????
  • بی نام RO ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    نمیشه تو خبرای احمدی نژاد عکسی ازش نزارین؟
    • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      32 7
      کلا میبینید، منفی ها ده درصد مثبتهاست. سالهای سال این ده درصد پابرجاست.
  • هموطن IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    مگه میشه ؟ مگه داریم ؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    سلام اولاً اینکه رئیس جمهور دکتر روحانی در مناظره ها فرمودند که مشکل اقتصاد را در 100 روز حل خواهم کرد:کلیپش هم موجودهنگفتن گزارش میدم دوماً پول فروش نفت اون موقع را که شما الآن دارید میگیرید سوماً اونا بد،شما تو این دوسال چیکار کردید؟؟؟تحریم هم که دیگه برداشته شد،دیگه چی؟ چهارم هم اینکه احمدی نژاد تمام مشکلات از جنگ بدر تا سال 92 را بعهده گرفته،توروخدا ولش کنید و کار کنید جان مادرتون
    • بی نام DE ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      والا اون سنگی که محمود انداخت تو چاه رو تازه پیداش کرده اند و درآورده اند. روحانی در مناظره ها فکر نمی کرد که دکل رو هم دزدیده باشند.
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      87 20
      در جواب شما اولا ، همچین صحبتی از سوی ایشان بیان نشد اگرهم بحثی در مورد حل مشکلات قطعی در بازه کوتاه مدت بود از سوی آقای ولایتی بیان شد. دوما، نظر شمارو به صحبتهای آقای سیف در شبکه دو جلب میکنم . به عبارت ساده بخش عمده ای پول بلوکه شده تبدیل به اسکناس ریال شده و به جریان اقتصادی وارد شده به عبارت دیگه "پیش خور شده" سوما، بی انصافی میکنید که کاهش نرخ تورم نادیده بگیرید. شما اداره کشورو با فیلمهای فانتزی هالیوود اشتباه گرفتید مثلا سیندرلا چهارم، من فکر میکنم مسئول این مشکلات که بیان کردید در حال حاضر بر گردن "سران فتنه " افتاده
    • حمید IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      23 3
      با فاجعه ای که شماها راه انداختید خدا به ملت رحم کرد واقعا که پر رو و بی انصاف هستید دولت پاکدستان
    • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      16 2
      تحریمها فعلا برداشته نشده تو چقدر پرتی مثل خودشان هستی .
  • بی نام EU ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    میشه از این بشر دیگه خبری نذارین لطفا؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    "این در حالی است که مردم در هشت سال گذشته نتیجه این "امتحان نیک" را با توجه به درآمدهای نفتی کلان و اختلاس های هزار میلیاردی سرسام آور در زندگی خود ندیدند " شاید شما چشم دیدنشان را نداشته باشید. ولی ما دیدیم، راه هزار پیچ شهرمان را که اصلاح شد و با چندین تونل و پل کوتاه و کم خطر شد. بیمارستانهایی که داشت به موزه تبدیل میشد ساخته شد و تجهیز و راه اندازی شد، سد هایی که فقط حرفش را میزدند ولی ساخته شدنشان را به چشم دیدیم، بی خانه هایی که با 4 میلیون تومن صاحب خانه شدند و.... اینها واقعیاتی است که هر چقدر کتمان کنید باز جلوه خواهند کرد و شما هیچ کار نمی توانید بکنید جز سیاه کردن و غر زدن....
    • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      آفرين هم وطن
    • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      23 3
      هموطن بیدار شو ... رسیدیم.
    • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      6 17
      احسنت. من خودم شاهد روستاییانی بوده ام که با مسکن مهر روستایی صاحب خانه شده اند و از شهرها به روستا برگشته اند. اکثرشان جوان هستند.
    • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      21 1
      با احترام به نظر شما، لازمه برآیند کار دولت های 9 و 10 بررسی بشه شاید توی منظقه شما اتفاقات خوبی افتاده باشه ولی انصافا خودتون شرایط کل کشور رو بررسی کنید آیا توی این مدت از لحاظ اقتصادی به شما فشار وارد نشده در صورتی که یگ عده که ماشالله تعدادشون کم هم نیستن اختلاس های چند صد یلیاردی کردن و الان دارن با پول این مردم توی سواحل کشورهای دیگه استراحت می کنن. لازمه برای بررسی عملکرد این دولت خیلی کلی تر از ساخت یه بیمارستان و راهسازی صحبت شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    خدا را شاهد می گیرم که این دعوت نه بر اساس یک حس شخصی، بلکه بر مبنای احساس تکلیف دینی و ملی صورت می گیرد. وگرنه اینجانب و همکارانم در طول ۸ سال مسئولیت خود، زمانی که در عین تحمل بار سنگین خدمات کم سابقه در جای جای میهن اسلامی به موازات دشمنی های بیگانگان، حجم کم نظیر ناملایمات و بی مهری های برخی در داخل را به عشق ملت بزرگ ایران به جان پذیرفتیم، امتحان خود را به نیکی پس داده ایم. بر اساس همین پاراگراق میشه یه سریال طنز 90 قسمتی ساخت...
  • hamid IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    احمدی نژاد...مردی که هاله ی نور را دید امااختلاسهای میلیاردی اطراف خود را ندید
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    جز قلب تیره هیچ نشد حاصل و هنوز باطل در این خیال که اکسیر می کنند
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    البته درست فرمودند" رئیس دولت پاک دستان"
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    بله روز به روز داره زوایایی پنهان این دولت پاکدست و خدمت گزززار بیشترو بیشتر روشن میشه
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    باز این می خواد بگم بگم راه بندازه ....
  • بی نام RO ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    "این در حالی است که مردم در هشت سال گذشته نتیجه این "امتحان نیک" را با توجه به درآمدهای نفتی کلان و اختلاس های هزار میلیاردی سرسام آور در زندگی خود ندیدند"
  • رضا A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    جناب خان : دولت پاک دددددددددست
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    متهم کردن کسی که نیست ازخود دفاع کن خیلی راحت است فقط باکمی انصاف میشود قضاوت کرد که چقدر دردولت قبل خدمات صورت گرفته است و گناه هرکسی رابه حساب خودش میگذارند
    • بی نوم GB ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      83 8
      این دقیقا روش شخص احمدی نژاده این نتیجه بازی کردن با آبروی ملته
    • محسن A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      78 7
      چرا پس دولت پاک دستان از کسی که نبود از خود دفاع کند رو متهم میکرد؟چرا رئیس دولت پاک دستان با با بگم بگم و متهم کردن دولت ها قبلی فتنه را به پا کرد؟
    • رضا DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      22 1
      مگه اون روزی که آمد تو تلویزیون و همه را دزد و خیانتکار نامید و کل نظام قبل از خودشو زیر سؤال برد اونها بودند که از خودشون دفاع کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      14 0
      متهم کردن فرد غائب رو توو مناظره های سال88دیدیم.
  • بی نام US ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    83 15
    اقا خواهش می کنم هیچ خبری از دولت 9 و 10 نذارین. تازه تازه داریم یه کم خوب میشیم دوباره هی یاد اون موقع ها میوفتیم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    63 10
    ازدکتر روحانی به خاطر تسبیت ارز ودلار وجلوگیری از استخدامهای غیر قانونی وجلوگیری از چند بابرابرشدن قیمت پراید وماشین های دیگر وتعامل با جهان وسیانت از منابع طبیعی واحیای مدیریت وبرنامه ریزی سپاسگذاریم وتشکر از ملت فههیم وبزرگوار ایران
    • ... A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      15 2
      عزیزم مجبور نیستی از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنی, یه کلام بگو روحانی متشکریم این همه غلط املایی نده, باارفاق ۱۶ میگیری
    • بی نام US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      3 9
      تو اول برو املاتو درست کن بعد نظر بده.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    79 16
    بحث کردن با کساني که خيانتي به اسم "مسکن مهر" را خدمت ميدانند بي فايده است.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    32 98
    سلام.اقاى احمدى نژاد دست خيلى ها رو از بيت المال كوتاه كرد و يك عده رو كه خودشون رو صاحب حكومت ميدونستن،سرجاشون نشوند
    • میلاد A1 ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
      1 0
      اره شما درست میگید دست همه رو کوتاه کرد مث ما بدبختارو وخودش واطرافیانش دستشونو که هیچ شیرجه زدن تو بیت المال و حق مردمو گذاشتن تو جیبشون تا سر وقت بدن به مستحق ها
  • shakhle A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    64 9
    تاثیرات تحریم تاثیر آنی نیست ما در سال 88 تحریم شدیم ولی تاثیرات اون رو الان داریم می بینیم مثل زمانی که شما از امروز سرکار نرید اما تاثیرات اون رو نه فردا بلکه 1 ماه بعد میبینی در دوره ی اقای احمدی نژادم بخاطر ذخیره ارزی دولتهای قبلی وافزایش قیمت نفت تجریم ها از نظر دکتر ما کاغذپاره ای بیش نبود که این از کسی که هاله نور میبینه اما اختلاسهای دورش رو نمیبینه بعید نیست
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    63 7
    اولا" این گروه های مختلف ... کیو کی فقط دلواپسان خودتان هستند و بس و دوما" استرتاژی ایران هراسی را شما با ستیز با عالم راه انداختید تا بهره سرشار از سیر صعودی نفت را با بابک زنجانی های دلواپس و مخلص بهره اش را تا هفتاد نسل بعد از خود ببرید. ثالثا" حنای دروغین و بی کیفیت شما دیگر رنگی ندارد .
  • ویدابروفه IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    18 1
    احمدی نژاد دیگه دورانش خیلی وقته تموم شده ولی دست از سر ما برنمیداره
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 12
    هتراقای احمدی نزادهمین بس که باشجاعت جراحی اقتصادی راانجام داد دولار راه خودش رارفت وبرگشت وجای خودش رایافته مشت نمونه خرواله
  • داود A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    4 18
    کا ملا مشخص که این سایت فقط نظر موافقان دولت تدبیر وزرنگی رو به رویت میزاره وکاملا مغرضانه عمل میکنه اما بدونید شما سرتون مثل کبک کردین زیر برف وچون کسی رو نمیبینین فکر نکننین مردم فهیم ایران شعار های عمل نشده وگم کاریهای فراوان دولت رو نمیبینن مطمئن باشید نتیجه این همه بی مسولیتی دولت وتوجیه کردن و انداختن همه بی کفایتیها خودش به گردن گذشتگان در انتخابات ۹۶ خواهیم دید ضمنا از آنجایی که میدونم این نظر رو روی سایتتون نمیزارید این مطالب رو فقط گفتم تابدونید مردم شمارو خوب میشناسند حالا برید واسه خودتون خوش باشید
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    9 2
    دولتی های جدید سیاست بازهای کار کشته ای اند کارشونو بلدند ، احمدی انسان کم تجربه ای بود ....
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    6 18
    سایت شما بی انصافی رو از حد گزرونده...همیشه بدونین که در پیشگاه خداوند بایستی جواب پس بدین.
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    10 1
    باد کاشتید و اکنون توفان درو می کنید این شیوه ها رو خود احمدی نژاد نهادینه کرد من یادمه در مناظره به هاشمی و مناطق نوری حمله کرد و مدرک تحصیلی افراد رو اورد نشون داد و...خب حالا با روش خودش داره باهاش برخورد میشه اشکال این کجا است؟