۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲

ایسنا نوشت:

«دوباره این میزان را تکرار کنید. حواس‌تان به حرکت دستان من باشد. به علامت "کریشندو" دقت کنید.»

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، اگر عصر این روزهای تابستانی به تالار رودکی سر بزنید، نوای ساز نوازندگان یک ارکستر سمفونیک را می‌شنوید که بهزاد عبدی آن‌ها را هدایت و برای اجرای‌ «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» آماده می‌کند.

چهره‌ی نوازندگان آشناست. اغلب آن‌ها همان نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران هستند که این‌بار سازهای‌شان را برای موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی کوک کرده‌اند. بهزاد عبدی حساسیت زیادی برای رهبری این ارکستر دارد. این را خیلی راحت می‌توان فهمید. کوچک‌ترین اشتباهی را برنمی‌تابد و به محض این‌که صدایی را که می‌خواهد از ارکستر نشنود، نوازنده‌ها را متوقف می‌کند.

رضا یزدانی هم هست. او با این‌که یک خواننده‌ی فعال در زمینه‌ی موسیقی مردمی است، اما چند تجربه‌ی همراهی با ارکستر بزرگ را نیز داشته است. چند سال پیش قطعاتی از محمد نوری را با یک ارکستر خواند و این‌بار در فضایی مشابه تجربه کسب می‌کند. قرار است که او موسیقی فیلم‌های «رییس»، «حکم» و «متروپل» را در این کنسرت بخواند.

یزدانی در ردیف اول سالن رودکی نشسته است و موسیقی ارکستر را گوش می‌کند.

عبدی ارکستر را زیاد در تمرین متوقف می‌کند و مداوم نکاتی را به نوازندگان تذکر می‌دهد، از جمله رعایت پیانوفورته‌ها و کریشندوها. البته نوازندگان هم از حساسیت او خسته نمی‌شوند و به نظر می‌رسد با توجه زیادی، تمرینات را پی می‌گیرند.

عبدی تنظیم‌های متفاوتی را از موسیقی‌ فیلم‌های مسعود کیمیایی ارائه کرده است. قطعات با رنگ جدیدی برای ارکستر تنظیم شده‌اند و مخاطبان مسعود کیمیایی را وادار به یادآوری آثار او می‌کنند.

کنسرت «شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی» جمعه، ۱۶ مردادماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =