ایسنا نوشت:

حجت الاسلام سید محمود علوی در دیداری با علمای شیعه و سنی استان کرمانشاه  اظهارکرد: امروزه با توجه به شرایط خاصی که دنیای اسلام به ویژه در سطح منطقه ما دارد، ضرورت ایجاد و حفظ وحدت بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی ادامه داد: وحدت دارویی نیست که هر موقع بیماری پیش آمد از آن استفاده کنیم، بلکه وحدت مانند غذا و مایه حیات است و همانگونه که برای حیات انسان از غذا استفاده می شود برای اینکه همیشه حیات اسلام پابرجا باشد باید از غذای وحدت استفاده کرد. همه باید تقوای الهی را در پیش گیریم و از اینکه در این امت تخم تفرقه و نفاق بیفکنیم باید اجتناب کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه حتی یک مورد هم نداریم که بزرگان ما حرفی زده باشند که انشقاقی میان شیعه و سنی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این جاهلین و نادان ها هستند که با حرف‌هایشان نه تنها میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد می کنند، بلکه میان شیعه و شیعه و سنی و سنی نیز اختلاف ایجاد می کنند. امروز دشمنان دریافته اند که راه به زانو درآوردن مسلمانان اسلحه نیست، بلکه ایجاد اختلاف میان خود آنهاست.

وی با بیان اینکه دشمنان خوب تشخیص داده اند که برای ایجاد امنیت اسراییل نمی توانند تنها به پشتیبانی و حمایت تسلیحاتی او اکتفا کنند، افزود: دشمنان امروز راه را تغییر داده اند و به جای در پیش گرفتن راه پرهزینه حمایت تسلیحاتی اسراییل، یک راه کم هزینه دیگر در پیش گرفته اند و آن این است که در جبهه مقابل اسراییل ضعف ایجاد کنند و همین کار را هم کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اختلاف بین مسلمانان و به جان هم انداختن آنها سیاست استکبار است، یادآور شد: اگر ما مسیر تفرقه را در پیش بگیریم، یقینا زمین‌گیر خواهیم شد.

وزیر اطلاعات گفت: همه می دانند که داعش پدیده ای است که به وسیله سرویس های اطلاعاتی عربستان، آمریکا، انگلیس و با هماهنگی ترکیه به وجود آمده است. هوشیار کردن بچه مسلمانها وظیفه ما طلبه هاست و باید به این جوانها چه شیعه و چه سنی بگوییم که به انحراف نروند و اینی که داعش نشان می دهد اسلام نیست، بلکه باطلی است که در لباس حق درآمده است. بحمدالله علمای شیعه و سنی کشور امروز حواسشان جمع است و با تمام وجود از وحدت امت اسلامی دفاع می کنند چون می دانند که از اختلاف چیزی عاید کسی نمی شود.

علوی با تاکید بر اینکه تفرقه برنامه شیطان و تاکتیک مستکبران و دسمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: امروز ما افتخار می کنیم که هوشیاری علمای اسلام چه شیعه و چه سنی در ایران باعث شده که وهابیت جای پایی برای خود در این کشور احساس نکند.

وزیر اطلاعات با اشاره به وظیفه خطیر و سنگین ایحاد امنیت در کشور گفت: وظیفه حکومت اسلامی این است که امنیت و آرامش برای ملتش به وجود آورد و امروز اگر به دور و بر ایران نگاه کنیم می بینیم که یا صدای انفجار می آید و یا رنگ خود به همه جا پاشیده است و این درحالی است که کشور ما در اوج امنیت و آرامش قرار دارد.

وی اظهارکرد: بحمدالله اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) بگونه ای است که هیچ نقطه کوری در کشور برای آنها وجود ندارد.

علوی گفت: اگر سرداران عرصه دیپلماسی توانستند حماسه بیافریند، به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشمندی و درایت رییس جمهور بوده است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم اهل سرو صداکردن و جار و جنجال به راه انداختن نیست، افزود: تمام وزیران و اعضای کابیه دولت تدبیر و امید از بچه های نسل اول انقلاب هستند که سرد و گرم روزگار را چشیده اند و به دنبال آنند که بدون ایجاد مزاحمت برای مردم، مشکلاتشان را یکی پس از دیگری حل و فصل کنند تا بارقه امید در پس تدبیر در دل مردم ایجاد شود.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =