استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان هیچ مشکل امنیتی نداریم که فرهنگیان به دلیل آن درخواست انتقالی بدهند و هرگونه درخواست انتقالی به این دلیل موجه نیست.

به گزارش ایسنا؛ علی اوسط هاشمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و در خصوص ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: سیاست و رویکرد ساماندهی نیروی انسانی باید به گونه ای باشد که از کمبود نیرو در یک شهرستان یا منطقه و از انباشت نیرو درشهرستان یا منطقه دیگر جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به استخدامی های آموزش و پرورش ادامه داد: افرادی که در آزمون استخدام آینده قبول می‌شوند باید با هدف رفع کمبود نیرو در مناطق جذب شوند، نقل و انتقالات فرهنگیان باید بر اساس ضابطه، قانونمند و بدون تبعیض صورت بگیرد.

هاشمی گفت: هیچ گونه نامه نگاری برای جابجایی شش هزار و 600 معلم متقاضی انتقال استان قابل قبول نیست و این سیاست و قاعده آموزش و پرورش استان است.

وی با اشاره به این که سیستان وبلوچستان در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد بیان کرد: در سیستان و بلوچستان هیچ مشکل امنیتی نداریم که فرهنگیان به دلیل آن درخواست انتقالی بدهند و هرگونه درخواست انتقالی به این دلیل موجه نیست و نباید مورد موافقت قرار بگیرد. وضعیت استخدام آینده استخدام بوم برای بوم است و این استخدامی نیز باید موجب رفع کمبود نیروی انسانی شود .

استاندار اضافه کرد: نیروی مازاد هم به منزله هدر رفتن سرمایه ملی کشور بوده و بی عدالتی در نقل و انتقالات قابل هضم نمی باشد و آموزش و پرورش باید در این خصوص قاطعانه برخورد کند تا تبعیض موجب اعتراض نشود. در این راستا مبنای کار باید بر امتیاز، ضابطه و قانون باشد و معلمی که از امتیاز بالاتری برخوردار است در نقل و انتقال منتقل شود و خدمت کند.

وی گفت: با توجه به اینکه تامین نیروی متخصص در جامعه از بستر توسعه رشته های علوم پایه می گذرد لذا توسعه رشته های علوم پایه در همه ی مناطق بایستی مد نظر باشد و در مدت دو سال آینده نباید منطقه ای از این رشته ها محروم باشد .

بیشتر بازماندگان از تحصیل در شهرهای زاهدان، کنارک وچابهار هستند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حاشیه نشینی که نقطه تجمع است در مناطق زاهدان و چابهار و کنارک را باید نقطه یک ببینیم چراکه بیشتر بازماندگان از تحصیل در این مناطق هستند.

هاشمی اظهار کرد: بین30تا33هزار نفر دانش آموز مقطع ابتدایی بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که باید آن را الویت یک قرار دهیم و برای آشنا کردن آنها با کلاس های درس تمام تلاش خود را به کار بریم.

استاندار با بیان اینکه هیچ بهانه ای نباید باعث محرومیت دانش آموزان از تحصیل شود ادامه داد: باید به نقاط حاشیه نشین ورودپیدا کرد و از علمای آنجا در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل کمک گرفت واین کودکان را به کلاس درس آورد. باید نگاهمان را به توسعه نرم با محوریت خود انسان توسعه دهیم که انسان بتواند اجتماع محور بار بیاید.

هاشمی گفت: ابتدا باید ذهن و نگاهمان را پرورش دهیم بعد به سمت آموزش برویم. نهضت در اتاق شکل نمی گیرد بلکه در متن جامعه شکل می گیرد و باید از ظرفیت شورا، افراد تحصیل کرده و همچنین علما برای ورود دانش آموزان به کلاس درس استفاده کرد.

هاشمی افزود: بی عدالتی در نقل و انتقال برای معلمین قابل هضم نیست و بلندی صدایش حق است پس بهتر است مراقب باشیم تبعیض موجب اعتراض نشود .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بلوچ RO ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    10 3
    استاندار چرا ما قبولیهای مرکز تحقیقات کشاورزی ایرانشهر به سر کار فراخوان نمی شویم؟؟ دستوری صادر کنید تا ما هم مثل بقیه بچه ها به سر کار برویم. ممنون
  • رحمان A1 ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    استاندار محترم این از بی تدبیری دولت است که 33 هزار نفر از تحصیل محروم می شوند آنوقت فرزندان مهاجر افغانستان با کمک سازمان ها بیگانه می توانند راحت درس بخوانند و فرزندان سیستانی نمی توانند. البته شاید خبر آنلاین به خاطر هم جناحی بودن با دولت این متن را منتشر نکند . معلمی از آذربایجان ش