مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از ثبت رکورد بی سابقه جابجایی یک میلیون و 800 هزار تن کالا با ریل در بندر شهید رجایی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی محموله های تجاری در این بندر به رقم 23 درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، ابراهیم ایدنی در جمع خبرنگار ضمن ارایه گزارشی از عملکرد حمل و نقل ریلی بندر شهید رجایی در چهار ماهه نخست سال 94 اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و 796 هزار و 812 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از طریق شبکه ریلی در این بندر جابجا شده است که این حجم از عملیات در طول چهار دهه فعالیت بندر شهید رجایی بی سابقه می باشد.

 وی از جابجایی یک میلیون و 103 هزار تن کالا در چهار ماهه نخست سال گذشته سخن به میان آورد و گفت: مقایسه آماری حاکی از افزایش 63 درصدی جابجایی ریلی محموله های تجاری وارداتی، صادراتی و ترانزیتی طی سال جاری است.

ایدنی همچنین ضمن اشاره به افزایش 56 درصدی تردد واگن های حمل کالا در بزرگترین بندر تجاری ایران افزود: طی چهار ماهه نخست سال جاری، 30 هزار دستگاه واگن  به بندر شهید رجایی تردد داشته که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته (19 هزار و 300 دستگاه واگن) بیانگر رشد 56درصدی می باشد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از افزایش سهم جابجایی ریلی کالاها در بندر شهید رجایی در مقایسه با حمل جاده ای خبر داد و گفت: در سال گذشته 10 درصد محموله های تجاری ورودی و خروجی به این بندر توسط قطار و مابقی توسط کامیون جابجا می شد که با فراهم شدن زیرساخت های جدید و اصلاح رویه ها، طی چهار ماهه سال جاری این رقم با افزایشی چشمگیر به رقم 23 درصد رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در زمینه گسترش شبکه ریلی در بندر شهید رجایی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل چندوجهی، اظهار کرد: این بندر به دلیل وسعت مناسب خطوط ریلی اتصال به شبکه سراسری ریلی و حضور در کریدور شمال-جنوب به عنوان یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می رود.

ایدنی ضمن اشاره به وجود پتانسیل بسیار بالای بندر در ارایه خدمات حمل و نقل ریلی برای انواع کالاهای کانتینری، محمولات فله خشک و مایع و کالاهای متفرقه، بیان کرد: وجود خطوط ریلی در بین انبارها و محوطه های دپوی کالا، وجود تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه و بارگیری واگنی کالا شرایط مناسبی را برای صاحبان کالا فراهم کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: توسعه ظرفیت ها و زیرساخت های ریلی در بزرگترین تجاری کشور در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات ریاست محترم جمهور در جریان سفر به بندر شهید رجایی، دستورات اکید وزیر راه و شهرسازی و حمایت های جدی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ضرورت افزایش حمل و نقل ریلی و توسعه زیرساخت های حمل و نقل چند وجهی صورت می گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =