لیگ پانزدهم در حالی آغاز شد که تردیدها در مورد تعیین تیم شانزدهم این رقابت ها، شرایطز بحرانی را بر مهم ترین رکن فوتبال کشور یعنی مسابقات لیگ حاکم کرده بود. اگرچه در نهایت با مشخص شدن رای استیناف و تثبیت ماندن راه آهن در لیگ برتر، ماجرای فوق به نوعی ختم به خیر شد اما اعتراض پیکان به صدور رای فوق، برگزاری مسابقات در هفته اول را تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز، همان طور که سازمان لیگ وعده کرده بود بازی های هفته اول راس ساعت مقرر در شهرهای مختلف کشور برگزار شد تا پس از برگزاری 8 مسابقه طی دو روز معلوم گردد که عدم آمادگی روحی، جسمی و فنی تیم های حاضر در لیگ برتر- حداقل تا چهار هفته ابتدایی- سطح کیفی مسابقات را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

با این حال در مسابقات هفته اول آن چیزی که بیشتر از هر نکته دیگری عملکرد فنی تیم های حاضر در مسابقات را مورد توجه کارشناسان قرار داد کیفیت بالای تیم پرسپولیس در بحث مالکیت توپ و یا به عبارتی نحوه به گردش در آوردن توپ بود که یک سر و گردن از فصل گذشته این تیم بالاتر بود و حتی در قیاس با دیگر مدعیان هم عملکرد مطلوب تری به نمایش گذاشت.
پرسپولیس برانکو اگر چه به دلیل عدم هماهنگی میان مدافعان میانی اش یک تیم ضربه پذیر نشان می داد اما بدون اغراق در فاز تهاجمی با آمیخته ای از تکنیک و جسارت بازیکنان همراه با آموزه های تاکتیکی مربیان نمایشی زیبا ارائه کرد تا حتی به رغم تساوی 2 بر 2 و توقف در خانه لبخند را بر لبان هواداران خود بنشاند.
بدون شک پرسپولیس برانکو در بازی های آینده و با رفع نواقص موجود در عملکرد تدافعی و همچنین ملحق شدن چند بازیکن شاخص خود قادر خواهد بود همچون پرسپولیس اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 تیمی کوبنده، تهاجمی و غیر قابل مهار باشد که حضورش در هر مسابقه طوفان سرخ را تداعی کند.
به غیر از پرسپولیس به دیگر تیم های مدعی از حد و توان خود پائین تر نشان دادند و شاید به جرات بتوان گفت که از خیلی مدعیان لیگ پانزدهم غیر از پرسپولیسی که بازی تماشایی اش غیرقابل پیش بینی بود، استقلال هم نوید یک تیم بر قدرت و مدعی را در هفته های آینده داد. ذوب آهن، سپاهان، تراکتور و نفت و فولاد که فصل گذشته را با قدرت به پایان رسانده بودند در بازی اول خود هرگز نشانه هایی از یک مدعی سنتی را ارائه ندادند که این نکته مهم می تواند باعث نگرانی دست اندرکاران و تماشاگران این تیمها گردد.
آنچه که مسلم است تکراری بودن تاکتیک های مورد استفاده قرار گرفته تیم های لیگ که نشات گرفته از تفکرات مربیان ایرانی آنان است در آینده این مسابقات می تواند یک نکته منفی در عملکرد آنان باشد و شاید از این دید فقط باید انتظار تاکتیک های متنوع را در عملکرد فولاد، پرسپولیس و تراکتورسازی داشت که هر سه تیم از مربیان قابل دفاعی برخوردار هستند. در این میان حضور مهره های خوب در تراکتورسازی و بازیکنانی که در ترکیب پرسپولیس تشنه موفقیت هستند می تواند آینده این دو تیم را روشن نشان دهد و شاید فولاد به دلیل کمبودهایش ناچار باشد تاوان سازندگی و تربیت نسلی از بازیکنان مستعد را در همین هفته های ابتدایی لیگ بپردازد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 7
    کی این مطلبو نوشته؟ خود برانکو؟