محمدتقی ایرانی فرماندار کرج به تازگی در حالی خبر از توقف واگذاری پیست اسکی خور به بخش خصوصی داد که گفته می شود، این پیست توسط سازمان خصوصی ‌سازی با قیمت بیش از هفت میلیارد تومان به بخش خصوص واگذار شده است.

پیست زیبا و دیدنی خور واقع در 23 کیلومتری جاده چالوس در استان البرز از طریق یک جاده فرعی نزدیک به در ورودی تاسیسات سد امیرکبیر به روستایی به همین نام منتهی می شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین البرز به نقل از ایسنا، حاشیه‌های واگذاری و یا عدم واگذاری پیست اسکی خور از اواخر سال 93 در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها منعکس شد، دی ماه سال گذشته بود که سازمان خصوصی‌سازی این پیست را برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشت.
این سازمان در هفتم دی ماه سال جاری نیز عرصه پیست، اعیان (ساختمان پایین پیست، سرویس بهداشتی، دکه‌ها، کانکس داخل پیست و جاده دسترسی داخل پیست)، تاسیسات و اماکن رفاهی پیست(حق الامتیاز و برند)، ماشین‌آلات، تجهیزات و تاسیسات این منطقه را به مناقصه گذاشته و سعی در واگذاری و یا فروش تمامی این مجموعه 400 هکتاری داشته است.
البته این موضوع با مخالفت مدیران ارشد استان البرز نیز همراه شد، سید حمید طهایی -استاندار البرز- پیست اسکی خور را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ورزشی در استان دانست و تاکید کرد: باید در حفظ و نگهداری آن کوشا بود.
در مجلس طرح سوال خواهیم کرد
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در اواخر سال 93 در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفته بود، بعد از اطلاع از اقدام سازمان خصوصی‌سازی با وزیر اقتصاد و دارایی مکاتبات لازم در این خصوص انجام شد و پی‌نوشت آن نیز برای سازمان خصوصی سازی ارسال شد.
محمد جواد کولیوند اظهار کرد: به طور قطع پیست و اراضی موجود در آن منطقه جزء اراضی ملی و منابع طبیعی است و بایستی برای حفاظت از آن و جلوگیری از دخل و تصرفات احتمالی هوشیار باشیم.
وی با اشاره به این که مخالفت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اقدام سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده است، افزود: به طور قطع اگر این مزایده از دستور کار سازمان خصوصی سازی خارج نشود در مجلس شورای اسلامی طرح سئوال خواهیم کرد، برای حفاظت از منابع طبیعی موجود در استان از هرگونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
کولیوند ادامه داد: به هیچ عنوان نباید عرصه این مجموعه و منطقه در مزایده قرار می‌گرفت و این موضوع خلاف قانون است، سازمان خصوصی‌سازی یک هفته مهلت دارد آگهی پیست اسکی خور را از مزایده خارج کند.
این در حالی است که در جدیدترین اظهارات، شرکت توسعه، نگهداری و تجهیز انتقال پیست اسکی خور به بخش خصوصی را تائید کرد.
مدیر مجموعه‌های اسکی شرکت توسعه، نگهداری و تجهیز اماکن ورزشی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه البرز، گفت: واگذاری پیست اسکی خور از طریق سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوص انجام شده است و صحبت‌های فرماندار کرج درباره توقف روند واگذاری به هیچ عنوان درست نیست.
رضا یوسفی افزود: تمام مراحل این انتقال به صورت قانونی انجام شده است و باید عنوان کنم بر خلاف صحبت‌های عنوان شده، این پیست در حال حاضر واگذار شده است.
یوسفی خاطرنشان کرد: صورت‌جلسه این انتقال نیز تهیه شده است.
به گفته وی، این پیست با مبلغی بالای هفت میلیارد تومان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =