شورا در حال رایزنی / کارنما ، ایرانمنش و بابایی گزینه های احتمالی شهرداری کرمان

شهرداری کرمان با سرپرست اداره می شود. این تصمیمی بود که اعضای شورای شهر بعد از قبول استعفای شهردار گرفتند.در یک صبح تابستانی و به صرف کله پاچه .حالا پانزده ساکن خانه شهر باید دست به انتخابی تازه بزنند.قانون به آنها اجازه داده تا سه ماه فکر کنند.اما شرایط شهر تاب سه ماه صبوری را ندارد. پروژه ها یکی پس از دیگری کلنگ خورده و تا پایان عمر این شورا کمتر از ۲ سال زمان باقی ست.

نکیسا خدیشی-خبرآلاین: چالش انتخاب شهردار جدید اما منتخبین مردم در شورای چهارم را در آزمونی تازه قرار داده است.امتحانی که آنها ۲ سال قبل هم در وقت اضافه به آن پاسخ دادند.

سیف الهی حالا با تصمیم استاندار دیگر به خیابان سپه نمی رود. شورای ۱۵ نفره کرمان در اتاق فکر به سر می برند. رایزنی ها شروع شده است.

برای اولین بار و در حرکتی نادر نایب ریس کرمانی مجلس در کمیسیون فرهنگ و IT شورا حاضر می شود. باهنر که برای دیدار با اصولگرایان به شهر پدری آمده در جمع اعضای کمیسیون که اکثریت همفکر وی هستند،از افزایش اختیارات شورا می گوید.

کارشناسان این حرکت را سیاسی ارزیابی کرده و آنرا بی ارتباط با انتخاب شهردار نمی دانند. از سویی دیگر عنان دولت در دست رفقای اصلاح طلبان است. انتخاب شهردار بدون نظر مثبت استاندار عاقبت خوشی ندارد. آنهم در شهری که قرارگاه خاتم با سبیل رزم حسینی پروژه های سنگین شهری را کلنگ زده است.

از سویی شهردار سابق معاون عمرانی شده است. ناف شهرداری را هم با عمران شهری دوخته اند. همه این کلاف سردرگم در نهایت محکوم به انتخاب است. انتخابی که فردی را پشت دار قالی این شهر سوار می کند.

گمانه زنی ها در میان فعالین اجتماعی و سیاسی قوت گرفته است. هر کس از ظن خود کسی را لایق سکانداری شهر می داند.

اعضای شورا اما حساسیت های خود را دارند. مویدی رئیس و اعضای اصولگرای شورا جداگانه لابی می کنند ، و مشرفی و منتخبین اصلاح طلب اما در سویی دیگر.

زور اصولگرایان می چربد. آنها به لحاظ تعداد رای در اکثریت هستند. اما این برتری شکننده است.

دم دستی ترین گزینه ها برای دریافت حکم شهرداری اما شاید به ایرانمنش و بابایی بتوان گفت.

مهندس ایرانمنش شهرسازی را در مقطع ارشد تحصیل کرده و از بدنه کارشناسی شهرداری محسوب می شود. مهندس بابایی هم که الان سرپرست شده و سابقه حضور چندین ساله در سازمان های مختلف شهرداری تا معاونت را در کارنامه دارد. هر دو هم در زمان انتخاب سیف الهی از گزینه های احتمالی بودند.

ایرانمنش اما برچسب اصولگرایی دارد . آن هم از نوع پایداری . ولی او این لقب را برنمی تابد.

در مورد بابایی اما یک حرف اثبات نشده ای رواج دارد که می گوید:«اگه قرار بود شهردار بشود سرپرست نمی گذاشتنش!»

با همه این حدس و گمان ها اما این دو نفر کاندیدای دم دستی شورا برای شهرداری هستند. چهره هایی که با حضور هرکدامشان می توان روی توان طرف دیگر در مسند معاونت و یا عضویت در شورا حساب کرد.

اما رایزنی ها به همین جا ختم نمی شود. شنیده ها از مذاکره با جلال ماب و مهاجری شهرداران اسبق کرمان برای بازگشت به روزهای دور خود در کسوت شهردار کرمان خبر می دهد.ظاهرا بی نتیجه مانده و هیچ یک از آنها این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

خبرها همینجا تمام نمی شوند. گفته می شود رایزنی با فرمانده تیپ مهندسی رزمی در دفاع مقدس و ریس سابق سازمان میراث فرهنگی مهندس علی کارنما آغاز شده است.

کارنما که از گردنه مشکلات بعد از مدیریتش در میراث به سلامت عبور کرد حالا گزینه ای برای شهردار شدن است .

او که فرمانده سیف الهی در روزهای جنگ بود سابقه عضویت در شورای شهر آن هم با رای بالا را دارد و عنوان بنیان گذار جهاد نصر را نیز به یدک می کشد.

انتخاب کارنما از سوی منتخبین مردم در شورا شاید باعث نزدیکی هر چه بیشتر شورا و استانداری شود.

آنچه مشخص هست اینکه با منصوب شدن کامیاب در صندلی معاونت منابع انسانی و معدود شدن گزینه های احتمالی کار برای انتخاب شهردار کرمان وارد مرحله تازه ای شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    مهندس علی اصغر جلال کمالی مدیر شهرسازی مسکن و شهرسازی ورئیس نظام مهندسی کرمان