تسنیم نوشت:

پنتاگون اعلام کرده است که آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین نظامی خود از یک پایگاه هوایی ترکیه را آغاز کرده است.

به گزارش «هیل» وبسایت کنگره آمریکا، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که پروازهای پهپادهای نظامی از یک پایگاه هوایی در ترکیه آغاز شده ولی این هواپیماها هنوز هیچ عملیاتی را علیه گروه تروریستی داعش انجام نداده اند.

چهارشنبه گذشته، تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که آنکارا و واشنگتن رسما توافقنامه ای را برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به امضا رسانده اند تا آمریکا از این پایگاه برای عملیات هوایی علیه داعش استفاده کند.

جف دنیس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: در شرایط کنونی، هیچ حمله هوایی انجام نشده ولی پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است.

ترکیه اخیرا عملیات نظامی را علیه داعش در خاک سوریه آغاز کرده است. این عملیات نظامی پس از آن آغاز شده است که داعش مسئولیت یک بمب‌گذاری انتحاری در شهر سوروچ واقع در مرز سوریه و ترکیه را بر عهده گرفت. در این حمله انتحاری حداقل 32 نفر کشته شدند.

تروریست های تکفیری داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =