معاون خدمات شهری شهرداری تهران امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت شهرداری تهران برای ۳۰ باغ که به صورت تعمدی خشکیده شده، در دادگاه پرونده تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبداللهی درباره اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از تخریب فضای سبز پایتخت اعلام کرد: موضوع باغات تهران توسط شهرداری پیگیری می شود. در این ارتباط در سازمان بوستانها ستادی جهت رسیدگی به باغات تهران تشکیل شده. در این کمیسیون، بخش عمده ای از اطلاعات باغات تهران در کمیسیون ماده ۷ آمده و این باغات دارای پروانه و شناسنامه کامل شده اند. همچنین قصد داریم تا پایان سال کلیه باغات تهران شناسنامه دار شود و پرونده برای آنها تشکیل شود تا اطلاعات کامل را داشته باشیم.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: این ستاد تشکیل شده و با شناسایی باغات به وضعیت آنها رسیدگی می کند. همچنین راسا سازمان بوستان سوای فعالیتهای خود، اگر باغی توسط مالکی تعمدا خشک شود برابر تبصره ۱ ماده ۶ قانون مربوط به باغات از طریق مرجع قضایی درخواست تملک باغات به نفع مردم را می کند. قریب به ۳۰ مکان که به این ترتیب خشکیده شده، در حال شناسایی است و پرونده آنها در مراجع قضایی در حال پیگیری است ولی تاکنون موفق به گرفتن هیچ حکم قضایی در این باره نشده ایم.
او با اشاره به اینکه تلاش داریم باغات سطح شهر تهران که تعمدا خشک می شود را از طریق مراجع قضایی به نفع مردم حکم بگیریم و تبدیل به پارک کنیم گفت: همچنین درباره باغاتی که کاربری سبز (G) دارند و باغاتی که مالک آن می تواند پروانه ۳۰ درصد ساخت را بگیرد تلاش می کنیم توسط مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، حکم ورود برای آبیاری باغات بگیریم تا این فضاها خشک نشود.
عبدالهی در ادامه گفت: در ارتباط با شناسایی کل درختان سطح شهر تهران نیز اقدام کردیم و پلاک کوبی و توسط سیستم نرم افزار کنترل و مراقبت و نظارت می شود. همچنین ۹۰ بنای تاریخی با قدمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال در منطقه ۱۲ شناسایی شده که تعدادی از آنها توسط شهرداری خریداری و تملک شده و تبدیل به موزه می شود.

او در ادامه گفت: ما هیچ بنای تاریخی که تخریب شده یا در دست تخریب باشد نداریم. ما قصد بازسازی و خرید این خانه ها را داریم و خیالتان راحت باشد نه تنها با نگاه تخریب صورت نگرفته بلکه با نگاه احیا هستیم.

این نشست خبری با بازدید خبرنگاران از اقدامات جدید سازمان زیباسازی برای صیانت از بافت تاریخی شهر تهران ادامه یافت.

 


۴۷۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 2
    شهرداری به فکر باغات بود. همون موقع که رفت خونه های متصرفان باغهای فرحزاد رو تخریب کنه شما فریاد واحقوق بشرا سر دادید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    شما خودتون از ریشه میکنید درختارو مظلوم نمایی نکنید
  • قندک A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    باغ تهران شهرداری به نفع مردم