ایرنا نوشت:

جان کری وزیر خارجه آمریکا در سفر به قاهره با سامح شکری همتای مصریش دیدار کرد، ولی صهیونیستها از این که کری طبق معمول ابتدا به تل آویو سفر نکرده، خشمگین شده اند.

روزنامه فلسطینی صدی گزارش داد، رسانه های رژیم صهیونیستی با پرداختن به سفر کری به مصر، خشم مقامات این رژیم و مخالفان را از سفر نکردن وزیر خارجه آمریکا به تل آویو منتشر کردند.

در این گزارش به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو آمده است که هدف از سفر وزیر خارجه آمریکا به مصر، اطمینان دادن به متحدان واشنگتن پس از توافق هسته ای در خاور میانه است.
این روزنامه اشاره کرد که هدف سفر کری به مصر واقعیتی از نزدیکی روابط بین واشنگتن و قاهره پس از اختلافی است که در پی برکناری محمد مرسی رییس جمهوری سابق مصر به وجود آمده بود.
کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز سفر کری به مصر را بازگشت روابط بین واشنگتن و قاهره همانند گذشته خواند و اعلام کرد که سیاستمداران در تل آویو از این سفر شگفت زده شده و با این واقعیت روبرو شدند که روابط بین واشنگتن و تل آویو به پایین ترین سطح رسیده است.
اسحاق هرتسوگ رهبر مخالفان بنیامین نتانیاهو این اقدام کری را نادیده گرفتن تل آویو توصیف کرد.
هرتسوگ گفت که سفر کری نشان می دهد که آمریکا برای امنیت اسراییل به دلیل وجود نتانیاهو تلاشی به خرج نمی دهد.
وی افزود: روشن است که واشنگتن از کمک های امنیتی به تل آویو در مقابل تجهیز کشورهای عرب خاورمیانه، دست خواهد کشید.
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در بخش اخبار خود گزارشی با عنوان 'کری به دلیل وجود نتانیاهو از اسراییل' (رژیم صهیونیستی) دست کشیده، منتشر کرد.
در این گزارش یادآوری شده که بحران روابط بین واشنگتن و تل آویو، کری را وادار کرد که از سفر به سرزمینهای اشغالی چشم پوشی کرده و به دنبال متحدان جدید در منطقه برآید.
وزیر خارجه آمریکا در آغاز سفر هفته جاری خود به خاورمیانه وارد مصر شد و با مقام های ارشد این کشور در قاهره دیدار کرد.
تحلیلگران می گویند که یکی از اهداف اصلی سفر کری به منطقه و دیدار با مقامات بلند پایه کشورهای عرب خاورمیانه ، راضی کردن همسایگان ایران به حمایت از توافق هسته ای بدست آمده میان تهران و قدرت های جهانی است.
وزیر خارجه آمریکا دیروز نیز در قطر به همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفت و گو کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =