تسنیم نوشت:

 رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از اعلام مرگ ملاعمر و تعیین «ملا اختر منصور» به رهبری این گروه از مقامش استعفا داد.

 به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید طیب آغا» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از اینکه هفته گذشته خبر مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان افغانستان اعلام شد، استعفا داده است.

هفته گذشته خبر مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان افغانستان منتشر شد که پس از مدتی مورد تأیید دولت و ریاست امنیت ملی افغانستان قرار گرفت.

همچنین مرگ ملاعمر توسط خانواده وی و طالبان افغان نیز تأیید شده است.

در پی انتشار خبر مرگ رهبر سابق طالبان، نشستی برای تعیین و انتصاب رهبر جدید این گروه برگزار شد که در آن برخی از افراد بلند رتبه این گروه شرکت داشتند.

بر اساس گزارش‌ها در این نشست «ملا اختر محمد منصور» معاون اول ملا عمر از سوی افراد شرکت‌کننده به عنوان «رهبر» جدید این گروه انتخاب شد.

این درحالی است که خبرهایی از مخالفت برخی از افراد بلند رتبه این گروه از جمله «ملاعبدالقیوم ذاکر»، «ملا محمد حسن رحمانی»، «ملا عبدلرزاق»،« ملا محمد رسول» و چند تن دیگر منتشر شده که با اعلام جانشینی «ملا اختر محمد منصور» مخالفت کرده‌اند و به جای وی «ملا محمد یعقوب» پسر ملاعمر را مناسب این مقام می‌دانند.

در خبرها آمده بود که دفتر سیاسی طالبان در مورد خبر مرگ ملاعمر اظهار بی‌اطلاعی کرده و در جریان انتصاب ملا اختر منصور نبوده است.

طالبان این دفتر را در قطر برای انجام فعالیت‌های سیاسی از جمله پیشبرد مذاکرات صلح بازگشایی کرد.

همچنین یکی از افراد نزدیک به رهبری طالبان گفت: شورای کویته تیم شش نفره‌ای را برای ملاقات با «طیب آغا» به دوحه قطر فرستاده تا نظر آنها را در مورد حمایت از ملا اختر منصور جویا شود.

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که طیب آغا با سیاست‌های پاکستان و انتصاب ملا اختر منصور مخالف است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =