واحد مرکزی خبر نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت دفاع آمریکا ، پنتاگون، روز دوشنبه اعلام کرد ارتش آمریکا اولین حملات هوایی خود را برای دفاع  از یک گروه شورشی متحد خود در سوریه انجام داده است.

این عملیات که به گفته مقامات آمریکایی اولین حمله  دفاعی ارتش این کشور در خاک سوریه محسوب می شود روز جمعه صورت گرفت. به گفته بیل اوربان سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این عملیات برای حمایت از گروه شورشی موسوم به سوریه نوین  انجام شد.

سخنگوی پنتاگون تصریح کرد:  ما باید برای دفاع از گروه سوریه نوین که نیروهای آن را خودمان آموزش داده و تجهیز کرده ایم، تلاش کنیم.

یک مسئول بلندپایه دولت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود نیروی هوایی آمریکا در پاسخ به حمله به شورشیانی که توسط آمریکا آموزش دیده اند، مواضع گروه افراط گرای مسلح النصره را هدف قرار داده است.
کمی پیش از آن نیز جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تاکید کرده بود واشنگتن احتمالا تدابیر جدیدی برای دفاع از متحدان خود که در سوریه می جنگند، اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد رژیم سوریه نباید در اقدامات نیروهایی که توسط آمریکایی ها به منظور مبارزه با گروه داعش آموزش داده می شوند، دخالت کند در غیر این صورت ممکن است آمریکا تدابیر دیگری در حمایت از متحدان خود که در سوریه می جنگند، اتخاذ نماید.

با حمله هوایی ارتش آمریکا در حمایت از شورشیان آموزش دیده توسط پنتاگون، این کشور مداخله خود را در جنگ داخلی سوریه که از چهار سال پیش این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده، تقویت کرده است.

اواسط ژوئیه گذشته دست کم پنجاه و چهار شورشی مسلح که توسط آمریکا تجهیز شده بودند وارد خاک سوریه شدند. این گروه شورشی آموزش دیده توسط آمریکا که لشکر سی‌ام نام دارد، در استان حلب وارد عمل شده است. اما این نیروها توسط جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می شود، هدف قرار گرفته اند و همین مسئله آمریکا را به انجام حملات هوایی در حمایت از نیروهای متحد خود تحریک کرده است. گروه افراط گرای مسلح النصره روز یکشنبه نواری ویدئویی پخش و در آن اعلام کرد در روزهای اخیر شماری از شورشیان سوری را که توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده یا به همکاری با غربی ها متهم شده اند، ربوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =