۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت:


حزب الله لبنان یکی از جاسوسان مرتبط با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری سمای فلسطین؛  این فرد ناصر حرب نام دارد، او  43 ساله است و تابعیت آلمانی دارد. دو سال قبل به همراه خانواده اش از آلمان به شهر خود در لبنان یعنی شهر حاروف از توابع نبطیه بازگشته بود. او مهندس سیستم های خنک کننده در بیمارستان شیخ راغب حرب از بیمارستان های حزب الله در شهرک تول بود اما پس از مدتی به سازمان امداد حزب الله که یک سازمان خیریه فعال در حوزه اجتماعی است پیوسته بود.

این مهندس به عنوان فردی نزدیک به حزب الله شناخته می شود اما عضوی از حزب الله نیست، ماموریتی که او داشت حکایت از اعتماد حزب الله به اوست زیرا در غیر این صورت با اشتغال او در بیمارستان یا جمعیت خیریه زیر نظر حزب الله موافقت نمی شد... این فرد با شبکه محمد شوربا(هیثم) از مزدوران و جاسوسان موساد ارتباط دارد، محمد شوربا نه ماه پیش بازداشت شده بود.»

شوربا سمت امنیتی مهمی در حزب الله داشت و با درجه نظامی بالایی در حوزه امنیت خارجی فعال بود اما پس از مدتی به اتهام ارتباط با موساد بازداشت شد. حزب الله درباره اتهام شوربا گفته بود او اطلاعات جامعی از فعالیت های حزب الله را به دشمن می داد. بازداشت شوربا ضربه سنگینی به حزب الله بود زیرا انحلال واحد 910 حزب الله  را که واحدی برای ماموریت های خارجی بود، به دنبال داشت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =